IMG_20221019_135553_735.jpgIMG_20221019_135556_618.jpg

در دیدار استاندار لرستان با معاون وزیر صمت توسعه مساحت شهرک های صنعتی استان در دستور کار پیگیری قرار گرفت . 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان جلسه بررسی و پیگیری وضعیت شهرک های صنعتی استان با حضور دکتر زیویار استاندار لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیر کل شرکت شهرک های صنعتی استان در دفتر کار دکتر رسولیان معاون وزیر صمت برگزار شد .

 

استاندار لرستان در رابطه با این جلسه گفت: بررسی و پیگیری ساماندهی فضای شهرک های صنعتی استان یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه با دکتر رسولیان معاون وزرات صمت مطرح شد .

 

دکتر زیویار اظهارداشت: شهرک های صنعتی استان قریب به ۱۶۶۰ هکتار وسعت دارد که در مقایسه با استان های همجوار از میانگین کمتری برخوردار بوده و در جلسه با معاون وزیر صمت به عنوان یک مطالبه پیگیری شد . 

 

وی با بیان اینکه ساماندهی و توسعه شهرک های صنعتی از مهمترین عوامل رشد اقتصادی لرستان است، افزود: اختصاص زمین، تهیه زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای احداث شهرک های صنعتی از مهمترین عوامل رشد صنعت در استان به شمار می‌آید که این موضوع با حضور دکتر رسولیان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ گردید . 

 

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از وضعیت شهرک های صنعتی استان، در رابطه با ساماندهی شهرک صنعتی بروجرد و ایجاد ساختمان گمرک آن قول اختصاص ۹۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک های وزارت صمت داده شد .

 

دکتر زیویار ادامه داد: همچنین اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای تکمیل شرکت شهرک های صنعتی استان اختصاص صد در صدی خواهد یافت تا بخشی از مشکلات این مجموعه رفع گردد . 

 

وی یاد آور شد: به منظور بالا بردن مساحت اراضی شهرک های صنعتی استان در نظر است تا حدود ۷۰ هکتار زمین خریداری و در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار گیرد تا هم شهرک صنعتی شماره ۳ بروجرد ایجاد شود و هم شهرک صنعتی شماره ۳ خرم آباد با اختصاص ۳۰ هکتار زمین توسعه یابد و در ادامه نیز زمینه ایجاد شهرک صنعتی شماره ۴ خرم آباد که منطقه ویژه اقتصادی را شامل می شود، آغاز گردد .

 

🇮🇷 اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان