b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_12_12-10_38_21_36_c9i.jpg جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان و حضرت آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه خرم آباد در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار و شهردار خرم آباد در خصوص مشکلات میادین میوه و تره بار ، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص نحوه توزیع گوشت،رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خرید تجهیزات از تولید کنندگان درون استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل امور اقتصادی استانداری در خصوص نرخ تورم اعلام شده در استان،گزارشی ارائه نمودند.

دکتر خادمی استاندار لرستان در این جلسه گفت:

 شهردار و دیگر دستگاههای نظارتی می بایست مشکلات و مسائل میادین میوه و تره بار را رصد کنند و نظم و انضباط لازم با قید قوانین و ضوابط مربوطه در این خصوص رعایت گردد.

در شرایط برابر کیفیت ؛اولویت خرید با تولیدات درون استان است.گاهی برخی افراد ذیربط شرایطی تعیین میکنند که امکان خرید از تولیدات استان مقدور نباشد در حالی که امکان تسهیل شرایط مذکور و حمایت از تولیدکنندگان استان وجود دارد.

 لرستان بخشی از کشور است و وقتی در کل کشور قیمت ها افزایش می یابد؛ نمی شود قیمت های ما تفاوت زیادی با استانهای دیگر داشته باشد.

در بحث مشکلات مربوط به کامیون داران و حمل و نقل با همت و تلاش مدیران عضو ستاد تنظیم بازار شاهد حل این مشکل در استان بودیم.

 وقتی قیمت تمام شده نهاده های دامی برای تولید کننده افزایش یافته نمی شود ما تولید کننده را اجبار کنیم که با قیمت پایین تر بفروشد و متضرر شود.

اگر سیستم عرضه و تقاضا درست اجراشود مشکلی نخواهد بود و نیازی به ستادی برای تنظیم بازار هم نخواهد بود ولی شرایط کشور به شکلی است که می بایست عرضه و تقاضا کنترل شود.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید