b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_77777.jpgمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بر لزوم برخورد با متخلفین بازار استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: بر اساس قانون کسب و کار و به منظور ایجاد رقابت سالم برای افزایش کیفیت و تقویت سرمایه‌گذاران داخلی کشور، نهادهای خریدار به ویژه دستگاه‌های دولتی موظفند تمام محصولاتی که نیاز دارند از طریق سیستم الکترونیکی آگهی کنند و با یک رقابت آزاد افرادی که محصول را عرضه می‌کنند در مناقصه یا مزایده شرکت و محصولشان را عرضه کنند.

وی با اشاره به عدم درج قیمت بر روی کالاها، افزود: هر جایی نرخ کالاها نصب نشده باید برخورد جدی صورت گیرد.

امیری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی قیمت‌ کالاها را مورد بررسی قرار دهند، ادامه داد: همه کسانی که مسئولیت دارند، در چارچوب وظایف قانونی خود باید وارد عرصه شده و پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: همچنین بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی باید روی کالاهای تاریخ مصرف گذشته نظارت و کنترل داشته باشد و اگر به موردی برخورد کردند به صورت جدی پیگیری کنند.

وی به نرخ مواد لبنی در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برای تولیدکنندگان قیمت‌های مصوب تعیین شده است، گفت: در راستای رعایت این نرخ‌ها، سازمان صنعت و معدن مکلف به نظارت و کنترل آنها است.

امیری با تاکید بر اینکه قیمت‌های مصوب ابلاغی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان لازم‌الاجرا است، بیان کرد: هر جا که این نرخ‌ها رعایت نمی‌شود، سازمان صمت موظف به برخورد و معرفی به تعزیرات حکومتی است.

معاون استاندار لرستان در پایان بر لزوم برخورد با گران‌فروشان، کم‌فروشان، محتکرین و کسانی که خارج از شبکه فروش فعالیت دارند تاکید کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید