b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_12_5-8_40_27_61_cmt.jpgبه گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، با حضور دکتر مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مراسم نمادین پاکسازی اراضی کشاورزي از پوشش هاي پلاستيکي باقي مانده در مزارع با همکاري دستگاه هاي مرتبط و سازمانهاي مردم نهاد زيست محيطي در منطقه ده پير برگزار شد.
دکتر مرادپور در این مراسم به اهمیت خاک اشاره کرد و گفت: بدون خاک سالم زندگی روی زمین امکانپذیر نیست.
وی با بیان اینکه خاک بخش زنده ای از کره زمین است، گفت: براساس پژوهشهای صورت گرفته ۳۰۰تا ۷۰۰سال طول می کشد که يک سانتيمتر خاک ايجاد شود، اما امروزه با يك سهل انگاري و بي برنامه گي ماحصل ميلياردها سال از بين مي رود.
وی اظهار داشت: در بحث زمین های زراعی دو وظیفه یکی به عهده دولت و ديگري به عهده مردم هست، وظيفه دولت در اين زمينه فراهم کردن و جايگزيني براي استفاده کشاورزان از مواد پلاستيکي است و وظيفه مردم و کشاورزان اين است که اگر زميني در اختيار افراد بومي و غير بومي قرار مي دهند، قيد کنند پس از برداشت محصول مواد آلاينده را جمع آوري و پاكسازي كنند.

در این مراسم که در منطقه ده پیر خرم آباد برگزار شد، با حضور دکتر مرادپور به صورت نمادین پلاستیک و مواد آلاینده زمین های زراعي اين منطقه جمع آوري شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید