b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_image_2018_12_5-8_24_2_900_j8e.jpgمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان استبداد و انحراف را حاصل نقد نشدن دانست و گفت: دانشگاه و محیط های دانشجويي بهترين مکان براي نقد قدرت ها هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، به نقل از ایرنا حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد اظهار داشت: همه مديران بايد در قبال مسئوليت خود مورد سوال قرار گيرند و بر همان اساس پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه نقد برخی از قوا و نهادها سخت است افزود: می توانید دولت را نقد کنید چراکه نه سخت است و نه مشکلاتي به همراه خواهد داشت و در آينده شغلي، امنيتي و گزينشي شما تاثيرگذار نبوده و خللي ايجاد نمي کند.
وی گفت: هر فرد در هر جایگاهی باید به این نقد و پاسخگویی ها افتخار کند، اما همه مسئولان به اندازه مسئوليت خود بايد نقد شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر نقد دیگران با استفاده از لحن آرام و زيبا تصريح کرد: همانگونه که در تعريف، تمجيد، اطاعت و پيروي بايد ميانه رو باشيم در اين مساله نيز بايد اعتدال پيشه کرد.
خجسته پور گفت: چنانچه افرادی مورد قبول ما بودند نباید سخنان آنها را به نفع خود مصادره کرده و جلوتر از آنان حرکت کنیم.
وی ادامه داد: نبود اجماع نظر در خصوص مفاهیم اصلی از مشکلات فرهنگی جامعه است چراکه با تغییر دولت ها، برخی مفاهيم نيز جابجا مي شوند.
وی ادامه داد: محافل دانشگاهی و علمی محل مناسبی برای اجماع نظر در خصوص مفاهیم اصلی توسعه و پيشرفت هستند که انتظار مي رود به دور از جنجال هاي سياسي براي اين مهم اقدام شود.
خجسته پور اضافه کرد: مفاهیم اصلی باید با استفاده از بهره گیری دینی و علمي در محيط دانشگاه، جامعه پذير شده تا با تغيير دولت ها دچار تحول نشوند.
** ۱۶ آذر روز ایستادگی نخبگان ملت در مقابل استبداد است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ۱۶ آذر روز استقلال طلبی، آزادي خواهي و ايستادگي نخبگان ملت مقابل استعمار و استبداد است.
خجسته پور با تاکید بر اینکه روز دانشجو (۱۶ آذر) به سال ۱۳۳۲ محصور نمی شود افزود: اتفاقی که آن سال در فضای سیاه بعد از کودتای ۲۸ مرداد رخ داد سرآغاز يک جريان بود که در طول تاريخ مقابل ديدگان نخبگان ملت قرار دارد.
وی بیان کرد: دانشجویان شهید سال ۳۲ معلم ایستادگی در مقابل استعمار بودند که ثابت کردند علاوه بر کسب علم باید درس مقاومت را نيز آموخت.
خجسته پور ادامه داد: نبایست برخی اختلاف نظرها موجب فراموشی تاریخ و بزرگان تاثیرگذار شود بلکه باید از افرادی که در مقابل استعمار ايستادگي کردند به نيکي نام برد و چنانچه نقدي وجود دارد نبايد به ساير مواضع آسيب بزند.
وی با اشاره به تحصیل هشت هزار دانشجو در واحد دانشگاه آزاد خرم آباد بیان کرد: بنا بر آمار، دست کم نیمی از دانشجویان در ۲ دوره انتخابات ریاست جمهوري ۹۲ و ۹۶ به دولت فعلي راي دادند اما اينکه هيچ فردي از اين تعداد طرفدار دولت پشت تريبون قرار نگرفت جاي سوال دارد.
وی ادامه داد: باید دید چه اتفاقی افتاده که دانشجویان موافق نظر دولت حاضر نمی شوند پشت تریبون قرار گرفته و حتي در حد و جمله اي از عقايد خود دفاع کنند.
** پنج مدیرکل زن در لرستان منصوب شد
خجسته پور گفت: زنان نیمی از جامعه هستند و می توانند نیمی از مسئولیت دولت و بلکه بیشتر را بر عهده بگيرند چراکه تربيت فرزندان با همياري زنان بوده و نقش اين قشر همواره بيشتر از مردان است.
وی افزود: با وجود اقدامات دولت های مختلف اما جایگاه متناسب با شان بانوان تحقق نیافته که یکی از برنامه های دولت دوازدهم تحقق سهم ۳۰ درصدي بانوان از پست ها است.
معاون استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار نسبت به این مهم، تاکنون پنج مدیرکل، ۶ معاون فرماندار، یک بخشدار و ۴۰ معاون دستگاه های استان از زنان انتخاب شده اند.
خجسته پور همچنین اضافه کرد: مسیری که در کشور و استان برای طرح ها عمرانی شروع شده بود رشد خوبی داشت اما مسائلی رخ داد و موجودي خزانه ها با خلل مواجه شد. وي افزود: اجماع بين المللي در زمينه ايران با مذاکره فشرده اي که تحت نظر مقام معظم رهبري صورت گرفت شکسته شد اما فردي در آمريکا روي كار آمد كه به هيچ عهدنامه بين المللي اعتقاد ندارد و باعث فشارهاي اقتصادي و معيشتي به مردم شد.
وی در خصوص حوادث دی ماه سال گذشته گفت: زمانی که مملکت در مسیر خود در حال حرکت بود و دنیا ایران را به عنوان یک قدرت قابل مذاکره شناخت، عده اي در شهرهاي مذهبي کشور به خيال خام خود براي ضربه زدن به دولت حرکت نسنجيده اي را شروع كردند.
وی تصریح کرد: شعار این افراد از دولت عبور کرد، ارکان نظام را هدف و اصل جمهوری اسلامی را مورد سوال قرار داد.
خجسته پور افزود: شعار 'اصلاح طلب، اصول گرا دیگه تموم ماجرا' سر دادند و جوانانی را که می توانستند در پیشرفت کشور تاثیرگذار باشند با یک حرکت نسنجیده سياسي از مسير دور کردند.
وی گفت: این اتفاقات پیامی برای دشمنان کشور بود که بتوانند به کشور فشار وارد کنند و اینگونه شد که از عهدنامه ها خارج شده و تحریم ها را اعلام کردند.
وی تصریح کرد: نتیجه این امر موجب شد بسیاری از طرح های عمراني و اقتصادي که رشد متوازن داشت متوقف شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تاکید کرد: امروز باید با همدلي و همراهي مردم و تکيه بر ولايت فقيه جشن ۴۰ سالگي انقلاب رابرپا کنيم که دولت براي اجراي آن از همه تفکرها استفاده مي کند.
خجسته پور افزود: دولت جمهوری اسلامی منتخب مردم است و به تایید رهبری می رسد. 
وی بیان کرد: ماهم به دولت دکتر روحانی نقد داریم اما ممکن است جنس نقد ما با برخی تفاوت داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید