استاندار لرستان گفت: نماز به عنوان یک فریضه مسیری اساسی برای رسیدن به هدف که قرب الهی است، می باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار دوم اسفند ماه در اجلاس استانی نماز، عنوان کرد: علیرغم این که هدف از عبادت قرب الهی می باشد اما توجه به نماز به عنوان مسیر رسیدن به این هدف بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص ضرورت برپایی نماز جماعت در جامعه، اظهار کرد: نماز جماعت می بایست در شان جامعه اسلامی برپا شود.

استاندار لرستان به ضرورت فعال بودن دستگاه های اجرایی در برپایی نماز جماعت اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید در این خصوص فعال باشند.

زیویار ابراز کرد: نماز یک بحث اساسی در زندگی بشر بوده و این فریضه را نباید به عنوان وظیفه بنگریم.

وی گفت: در قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بیش از ۸۰۰ آیه به اقامه نماز اشاره شده، لذا با تاکیدات فراوان این فریضه الهی باید در ادارات جدی گرفته شود.

استاندار افزود: دغدغه‌های موجود در خصوص برپایی نماز جماعت در دستگاه های اجرایی استان باید برطرف شود همچنین ترویج و رونق بخشی برگزاری نماز جماعت در ادارات این استان ضروری است و این فریضه الهی باید با حضور حداکثری برگزار شود.

زیویار ادامه داد: در این راستا وظایفی برعهده دستگاه های اجرایی است تا نماز جماعت را در شان جامعه اسلامی اجرا کنند چراکه در کشوری زندگی می‌کنیم که حکومت مردم سالاری دینی بر آن حاکم می‌باشد.

وی گفت: باید اقدامات فرهنگی در مدارس افزایش یابد همچنین حضور مسوولان در مساجد و برگزاری‌ نماز جماعت ضروری است و هم‌اندیشی برای رونق بخشی برگزاری جماعت باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار عنوان کرد: متمرکزترین شرایطی که یک بنده می‌تواند در برابر معبود انجام دهد فریضه نماز و برگزاری پرشور آن در مساجد مختلف وظیفه دینی است.

در این اجلاس از مدیران دستگاه های آموزش و پرورش، کمیته امداد، برنامه و بودجه، منابع طبیعی، آبفا، غله و خدمات بازرگانی، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهداری، اقتصاد و دارایی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندان ها، تبلیغات اسلامی، فرماداری خرم آباد، انتقال خون و جهادکشاورزی به دلیل اقدامات موثر و فعال در حوزه ی اقامه ی نماز تجلیل شد.b_300_0_16777215_00_images_1401_2_photo_2024-04-06_23-58-03.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید