اb_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-08_23-17-14.jpgستاندار لرستان گفت: سد تاج‌امیر با ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر فرهاد زیویار صبح پنج‌شنبه پس از بازدید از سدتاج‌امیر در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۵ آغاز و تا سال ۱۳۹۷ ادامه داشت که به دلیل کمبود اعتبار پس از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه سدتاج‌امیر از ابتدای دولت سیزدهم پس از پیگیری‌های لازم و تخصیص اعتبار مجدد فعالیت خود را شروع و اکنون ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: این سد حدود ۸.۵ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد که حدود ۴۰۰هکتار از اراضی منطقه نورآباد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد:  همچنین آب شرب روستاها و مناطق پیرامون از ذخیره این سد تامین خواهد شد چراکه روستاهای این منطقه از آب چاه استفاده می‌کنند.

زیویار با بیان اینکه برای ساخت این پروژه آبی مهم لرستان تاکنون  ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: برای تکمیل تاج امیر به ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی از حضور تیم تخصصی وزارت نیرو به منظور بررسی شرایط آبگیری سد تاج‌امیر خبر داد و گفت: تا پایان سال این سد تکمیل و در صورت تایید آبگیری خواهد شد.

سد تاج امیر سدی خاکی با هسته رسی به طول تاج ۲۵۲ متر، عرض ۸ متر و ارتفاع ۵۰ متر از سطح آب است که در ۲۰ کیلومتری شهرستان دلفان بر روی رودخانه خاوه قرار دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید