b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_9s9b1029.jpgمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم نقش معلم در سیاست‌گذاری و تغییر سیستم آموزشی کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش محوری آموزش در جامعه اظهار کرد: آموزش کلید هر چیزی از جمله صلح و ثبات در جهان، بهداشت و درمان، کارآفرینی و رشد اقتصادی و احترام متقابل میان فرهنگ‌ها، ادیان، باورها و جنسیت های مختلف است.

وی در ادامه آموزش صحیح و اصولی را کلید هر قفلی دانست و افزود: آموزش با وجود معلم امکان‌پذیر است و این معلمان هستند که می‌توانند جامعه را به سمت صلح، بهداشت و سلامت و ... سوق دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نقش معلمان را به عنوان پدران و مادران معنوی همه انسان‌ها، در رشد و تربیت انسان‌ها مهم و تعیین کننده عنوان کرد و گفت: به واسطه ضعف‌هایی که در سیاست‌گذاری‌های کلان آموزش و پرورش دیده می‌شود، نقش معلمین در آن سیاست‌گذاری‌ها و تغییر سیستم‌های آموزشی چندان به چشم نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: معلمین اگر خود را در سیاستگذاری‌ها سهیم بدانند احساس مالکیت داشته و در اجرای آن تلاش خواهند کرد.

خجسته‌پور با بیان اینکه آموزش بدون امکانات و ساختمان آموزشی امکان‌پذیر است اما بدون معلم امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: رکن محوری آموزش که در کنار آن تهذیب، تزکیه و پرورش نقش مهمی دارد، معلم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی است که در رشد همه ملت‌ها نقش اولی ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: در فرهنگ، دین و مذهب ما احترام و تکریم معلم اشاره شده است و امیدواریم که این تغییرها و جابجایی‌ها خللی در تکریم معلمین ایجاد نکند، و هر قدمی به پیش می رویم در راستای اعتلای جایگاه معلمین باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید