b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_451096147901.jpgاستاندار لرستان گفت: نظارت بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد باید به صورت دقیق تر صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی عصر شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل سالن جلسات پادگان شهید بهشتی خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: گزارش های نگران کننده ای از مراکز ترک اعتیاد وجود دارد و سواستفاده های مالی و مادی فراوانی در برخی از این مراکز صورت می گیرد.

خادمی افزود: در کنار این بحث ها باید پذیرفت که عده به هر دلیلی درگیر اعتیاد شده اند که باید با نگاه بیمار به آنها خدمت رسانی شود.

وی بیان کرد: بخشی از افرادی که گرفتار اعتیاد هستند و در شرایط بسیار بدی قرار دارند، متجاهر نامیده شده و مسئول رسیدگی به آنها دولت و حکومت اسلامی است.

استاندار لرستان اضافه کرد: تفاهم نامه ای با سپاه پاسداران منعقد شده که حدود چهار هزار نفر را در کشور به منظور نگهداری و برگرداندن معتادان به جامعه تحت پوشش قرار میدهد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۰۰ نفر سهمیه استان است که با همکاری بسیار خوب سپاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر این تفاهم نامه به نتیجه رسیده لذا امیدواریم در یک ماه آینده محل مورد نظر آماده شود.

خادمی یادآور شد: تفاوت روش بکار گرفته شده با دیگر روش ها این است که دوره های کارآموزی و مهارت آموزی را طی کنند تا پس از بازگشت همانند دیگر شهروندان زندگی عادی خود را ادامه دهند.

خادمی گفت: اگر هم از حیث روانی افرادی شرایط کافی برای ورود به جامعه را نداشته باشند می توانند در این مکان بصورت دائمی با داشتن یک درآمد مشخص زندگی کنند.

وی افزود: این طرح تنها مربوط به سپاه یا ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه متعلق به همه دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر است لذا همه دستگاه ها باید نهایت تلاش خود را برای ساخت این مرکز بکار گیرند.

وی اظهار داشت: برای مردم لر داشتن یک فرد معتاد بسیار سخت است مخصوصاً اینکه اخیراً برخی از زنان نیز گرفتار این بلای خانمان سوز شده اند لذا باید تا پیش از شیوع به سرعت جلوی آن گرفته شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید