b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_8ecd36e1-fb36-49a2-ac22-20a6586daaab.jpg



مدیرکل بانوان استانداری لرستان موانع پیش روی زنان در مشارکت‌های سیاسی را بیشتر از مردان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان ناهید پرویزپور در نخستین نشست مجمع مشورتی بانوان شورای استان، انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهمترین رویداد سال جاری عنوان کرد و افزود: مردم برای مدت چهار سال قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری کشور را به منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی می‌سپارند و این انتظار را دارند که نمایندگان پیگیر مطالبات به‌حق و قانونی و حل مسائل و مشکلات استان باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از سازوکارهای جریان سازی جهت افزایش مشارکت سیاسی زنان است، گفت: حضور بانوان در سطح توده‌ای در فعالیت‌های سیاسی نسبت به اوایل انقلاب افزایش چشم‌گیری داشته است اما در سطح نخبگان ما هنوز با شکاف جنسیتی عظیمی روبرو هستیم.

مدیر کل امور بانوان بیان کرد: دین اسلام در مقایسه با سایر ادیان بهترین دیدگاه را نسبت به مشارکت زنان در جامعه دارد اما وقتی در عمل به آمار و ارقام شاخص‌های عدالت جنسیتی رجوع می‌کنیم کشور ما در شکاف جنسیتی حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و در اقتصادی دارای رتبه بالایی است.

وی افزود: دولت دکتر روحانی در استفاده از زنان در بخش‌های مختلف از جمله فرمانداران‌، معاونین استاندار، بخشداران و مدیران میانی شاخص مشارکت سیاسی زنان را ارتقا بخشید اما هنوز تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم.


پرویزپور موانع پیش روی زنان در مشارکت سیاسی را نسبت به مردان بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: دولت تلاش زیادی کرد تا سهم ۳۰ درصدی لیست‌های انتخاباتی احزاب در انتخابات ۹۸ به زنان اختصاص یابد اما در مجلس با اقبال مواجه نشد و رای نیاورد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که زنان باید در مقدرات اصلی کشور شریک باشند، تصریح کرد: انتخابات سال جاری فرصت خوبی است تا زنان با تکیه بر دانش و استعدادهای خود وارد عرصه‌های رقابت انتخابات شوند.


مدیر کل امور بانوان با تاکید بر لزوم همگرایی زنان و تقویت یکدیگر در رقابت‌های تبلیغاتی گفت: در انتخابات مجلس فقط سه درصد از شرکت کنندگان در انتخابات زن بودند اما در مجلس دهم با ایجاد فضای باز سیاسی و بستر سازی مشارکت سیاسی برای زنان شاهد ۱۱/۵ درصد بودیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در انتخابات ۹۸ آمار زنان ثبت نام کننده افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: مدیران رسانه و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در گفتمان سازی، افزایش مشارکت سیاسی زنان دارند لذا انتظار داریم‌ اصحاب رسانه در این دوره از انتخابات، افکار عمومی را به سمت اعتماد به زنان و تشویق مشارکت سیاسی آنان سوق دهند.

پرویزپور اظهار کرد: زنان عضو شورا به‌عنوان نمایندگان محلی شهرها تمام تلاش خود را در جهت حضور هر چه پررنگ‌تر نقش زنان در انتخابات معطوف کنند.

وی بیان کرد: بدون شک عملکرد زنان در شوراهای اسلامی اعتماد عمومی را نسبت به توانمندی آنان افزایش می‌دهد و این امیدواری را ایجاد می‌کند که ما در استان برای اولین بار شاهد منتخبین زن در شهرستان‌های استان باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید