b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_2000122556663.jpgاستاندار لرستان خبر داد: ایجاد پنج نقطه استقرار برای روستاییان اطراف سد سیمره

استاندار لرستان از پرداخت ۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض به روستاهای اطراف سد سیمره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی صبح یکشنبه در جلسه‌ی بررسی مشکلات روستاهای اطراف سد سیمره با اشاره به مصوباتی که در نشست با هماهنگی وزارت نیرو انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از این مصوبات مانند بحث آب و برق روستاها تا حد زیادی حل شده است.

وی گفت: با توجه به جاده‌ای که در حد راه‌گشایی برای روستاییان این منطقه احداث کرده بودیم، مسیر اصلی از زیر آب خارج شده و ارتباط در حال برقراری است.

استاندار لرستان بیان کرد: هیئت کارشناسی که در حال بررسی خسارات مخزن هستند در مرحله نهایی شدن است که با هماهنگی وزارت نیرو قیمت‌ها مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: مطابق مصوباتی که با وزارت نیرو داشتیم قرار شد ظرف سه ماه پس از مشخص شدن میزان خسارات، پرداخت شوند که امیدواریم این منابع به زودی تامین شوند.

دکتر خادمی به دیگر مصوبات دولت برای روستاییان این منطقه اشاره کرد و گفت: بعد خریداری خانه‌ها از طرف وزارت نیرو برای جلوگیری از حاشیه نشینی مکان استقرار جدید این روستاها از طرف منابع طبیعی در پنج نقطه مشخص شده و در حال آماده‌سازی است.

وی تصریح کرد: به هر خانوار ۵۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت پرداخت می‌شود که احتمالا ۴۰ میلیون تومان آن در آینده از مطالبات آنها کسر خواهد شد.

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد که با این مصوبات مشکل این عزیزان حل شود و برای سد که یک کار بزرگ عمرانی و مورد نیاز کشور است و نیز مردم منطقه مشکلی ایجاد نشود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید