b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_4444100002.jpgمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تا کنون به ۲۰۱۸ واحد خسارت دیده از سیل کمک بلاعوض تعمیری پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر مرادپور در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: با وقوع سیل برق چهار، ۱۱۴۵ روستا، آب ۱۵ شهر و ۷۹۶ روستا و  گاز سه شهر و ۱۷۳ روستا قطع شد.

وی ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۱۸۰ روستا با وقوع این سیل قطع شد و ما در روزهای اول کاملاً جهادی عمل کردیم.

مرادپور خاطر نشان کرد: اولین کسانی که در محل حادثه حاضر شدند شرکت‌های خدمات دولتی بودند که واقعا به شکل جهادی کار کردند و به سرعت خدمات اولیه را برقرار کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: ۱۲۰۰ روستای لرستان از سیل آسیب دیده است. ۱۵۵۰ ساختمان روستایی تخریب شده که باید احداث شود. ۱۲۲۴۷ واحد روستایی باید تعمیر شود. ۲۱۵ واحد تجاری روستایی باید احداث شود و همچنین ۱۴۹ واحد تجاری روستایی باید تعمیر شود.

وی یادآور شد: ۲۷۷۹۷ خانوار روستایی هم وسایلشان از بین رفته که باید اعتبار کمک معیشتی به آنها تعلق بگیرد.

مرادپور با بیان اینکه تاکنون به ۱۵۸۷ واحد مسکونی در پلدختر، ۳۰۹ واحد مسکونی در معمولان، ۷۲ واحد مسکونی در چگنی و ۵۰ واحد مسکونی در خرم آباد کمک بلاعوض تعمیری پرداخت شده است، تصریح کرد: در مجموع تا کنون به ۲۰۱۸ واحد خسارت دیده از سیل کمک بلاعوض تعمیری پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه به ۲ واحد مسکونی در پلدختر کمک بلاعوض احداثی پرداخت شده است، افزود: به ۸۹۶ واحد مسکونی در پلدختر و ۱۸۰ واحد مسکونی در چگنی کمک بلاعوض معیشتی پرداخت شده است؛ در مجموع به ۱۰۷۶ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل لرستان کمک بلاعوض معیشتی شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید