b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_1027.jpgبا حضور وزیر جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ، استاندار لرستان ، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه شهرستان کوهدشت ، امام جمعه شهرستان رومشکان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان و دیگر مدیران استان و شهرستان ، طرح جامع حوزه آبخیز دارابی کوهدشت کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان ، در این افتتاحیه ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با ارائه گزارش و معرفی این پروژه عظیم گفت : این پروژه ۹۷۵۵ هکتار مساحت حوزه و ۴۲۹۰ هکتار مستثنیات حوزه دارد.

شیرزاد نجفی با اشاره به ۳۷۲۸ هکتار سطح جنگل و ۱۷۳۷ هکتار سطح مراتع این حوزه ، اظهار کرد : دبی این حوزه ۴۱ مترمکعب در ثانیه است.

وی به تامین اعتبار ۲ میلیارد تومانی این پروژه که از محل #صندوق #توسعه #ملی می باشد گریزی زد و افزود : این طرح ۲۱۱۴ هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک ، ۲۵۰ هزار مترمکعب بندخاکی ، ۳۰ هزار مترمکعب بند سنگی ملاتی و ۱۰ هزار مترمکعب بندگابیونی دارد.

در ادامه ، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید طرح‌های آبخیزداری عنوان نمود : ادامه فعالیت های آبخیزداری در دامنه کوه مهله شهرستان رومشکان یک ضرورت است.

الهیار ملکشاهی با تقدیر و تشکر از زحمات مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به خاطر انجام فعالیت های آبخیزداری در حوزه شرشره درب گنبد کوهدشت افزود : امیدواریم به اعتبارات بیشتر در حوزه آبخیزداری در استان ، بالاخص کوهدشت و رومشکان توجه ویژه شود.

در این افتتاحیه #سیدموسی #خادمی استاندار لرستان نیز ، ضمن تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی و همچنین رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور بابت تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی به لرستان ، خواهان افزایش این اعتبارات در سال آینده شد.

در پایان وزیر جهاد کشاورزی خدمت به مردم و کشاورزان را امری مهم تلقی کرد و اظهار نمود: آبخیزداری یک ضرورت انکارناپذیردر راستای حفاظت از منابع آب و خاک است.

محمود حجتی به فواید آبخیزداری اشاره نمود و تصریح کرد: اجرای این پروژه ها علاوه بر جلوگیری از سیل ، می تواند نقش بسزایی در تامین منابع آبی ، معیشت مردم ، حفاظت از آب و خاک و پوشش گیاهی منطقه و... داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید