رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: در تمامی نقاط شعب ثابت اخذ رای استان احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی خواهد بود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات لرستان، احسان یاوری نهم اسفندماه در جمع خبرگزاری ها عنوان کرد: با تلاش های انجام شده در ستاد انتخابات به ویژه دستگاه هایی از جمله مخابرات، زیرساخت ها و فناوری ارتباطات تمامی نقاط ثابت استان دارای سیستم احراز هویت الکترونیکی خواهند بود.

وی با اشاره به این که در انتخابات پیشرو ۳۷۵۰ نقطه ی اخذ رای در استان وجود خواهد داشت، اظهار کرد: در کمتر از ۲۰۰ نقطه ی استان احراز هویت رای دهندگان به صورت غیرالکترونیکی و آفلاین خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار لرستان ادامه داد: در بیش تر این نقاط که با مشکل آنتن دهی مواجه هستیم جمعیت های روستایی کمتر از ۲۰ خانوار ساکن هستند.

یاوری تاکید کرد: به منظور مدیریت بهتر در این نقاط فاقد آنتن دهی در اولین مکان آنلاین و به محض روشن شدن دستگاه احراز هویت در صورتی که رای دهنده ای دوبار رای خود را به صندوق انداخته باشد مشخص خواهد شد.

وی ابراز کرد: مجوزهای لازم نیز برای رای گیری به صورت سنتی و مهر در شناسنامه در نقاط صعب العبور و فاقد آنتن نیز اخذ شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان به حضور ۳۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در کل استان اشاره کرد و گفت: در ۷ حوزه ی انتخابی استان ۱۶۵۴ شعبه اخذ رای خواهیم داشت که از این تعداد ۱۰۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه سیار هستند.

یاوری افزود: از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی می باشند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در مورد زمان تعیین شده برای انصراف نامزدها، عنوان کرد: آخرین زمان برای انصراف نامزدهای انتخاباتی ساعت ۸ صبح روز سه شنبه هشتم اسفندماه بوده و انصراف بعد از این تاریخ پذیرفته نیست.

یاوری تاکید کرد: عدول از انصراف مسموع نبوده و نامزدی که در زمان تعیین شده انصراف خود را کتبا اعلام کرده نمی تواند به فرآیند انتخابات بازگردد.  

وی در مورد پروتکل های جدید در انتخابات پیشرو اظهار کرد: در این دوره از انتخابات تعرفه های رای گیری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به منظور تسریع در روند رای گیری تجمیع شده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: تمامی تعرفه ها به تعداد افراد واجدالشرایط رای گیری در شهرستان ها توزیع و تا زمان شروع فرآیند رای گیری مهر و موم شده اند.

یاوری تصریح کرد: در انتخابات پیشرو تعداد ۱۶۵ صندوق یعنی حدود ۱۰ درصد به کل صندوق ها به منظور سهولت فرآیند رای گیری اضافه شده است.

وی همچنین گفت: در عمده ی شهرستان های استان شعبه ی اخذ رای ویژه ی بانوان نیز راه اندازی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان در مورد مدارک مورد پذیرش برای احراز هویت رای دهندگان عنوان کرد: شناسنامه جدید، کارت ملی هوشمند و یا برگه رسید برای کارت های ملی در دست تعویض، گواهینامه، گذرنامه و کارت هوشمند پایان خدمت قابل قبول خواهند بود.

یاوری با اشاره به رصد ساعتی حوزه های انتخابیه استان توسط ستاد انتخابات، گفت: در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف انتخاباتی توسط کاندیداها مستندات برای دستگاه قضا و هیات نظارت به عنوان مراجع رسیدگی به تخلفات ارسال می شوند.

وی در مورد رویه ی انتخابات پیشرو برای شمارش آرا و میزان رای مورد نیاز برای افراد منتخب تصریح کرد:  هر نامزدی که بخواهد دور اول راهی مجلس شود باید حداقل ۲۰ درصد آرا ماخوذه به علاوه ی یک را کسب کند.

رئیس ستاد انتخابات ادامه داد: بدیهی است در صورتی که تعداد نامزدهای دارای رای بیش از ۲۰ درصد بیش تر از تعداد نمایندگان مورد نظر آن حوزه انتخابیه باشند فردی که بیش ترین رای را داشته باشند انتخاب و فرآیند به دور دوم کشیده نخواهد شد.

یاوری افزود: انتخابات در شرایطی به دور دوم کشیده خواهد شد که نامزدی با اخذ رای بیش تر از ۲۰ درصد نداشته که در این صورت به تعداد ۲ برابر نمایندگان مورد نیاز که بیش ترین آرا را در دور اول کسب کرده اند در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.
b_300_0_16777215_00_images_1401_2_photo_2024-04-07_00-08-10.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید