معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به طرح‌های استانی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، داود منظور در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی وتوسعه و گفتگو دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه باید تلاش کنیم مطالبات و درخواست‌های کارآفرین و صنعتگران را به حیطه عمل برسانیم، اظهار کرد: رویکرد ما ایجاد عدالت و توازن استانی است.

وی در ادامه افزود: نقش دولت پشتیبانی از رشد و توسعه با ایجاد زیرساخت‌‌ها است.

استفاده از فناوری روز دنیا در تولیدات محصولات کشاورزیb_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-02-07_00-19-12.jpg

معاون رییس جمهور ظرفیت بخش خصوصی را در سرمایه‌گذاری و رشد منطقه بالا عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در همه حوزه‌ها بخوبی می‌تواند خلع ثروت، درآمدزایی، اشتغال و نوآوری و خلاقیت داشته باشد.

وی کشت و صنعت وگردشگری فجر صفا لرستان اشاره و با بیان اینکه این مجموعه  از فناوری جدید و بر اساس استانداردهای روز دنیا در تولید محصولات ارگانیک کشاورزی بهره می‌برد، افزود: شیوه‌های جدید تولید محصولات کشاورزی می‌تواند زمینه صادرات به کشورهای خارجی را مهیا کند و باید شرایط رشد و توسعه در این زمینه فراهم شود.

مشکل اصلی لرستان مهار آب‌های سطحی است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: دلایل عقب‌ماندگی بعضی از استان‌ها باید شناسایی و شرایط رشد و توسعه را فراهم کنیم.

وی مشکل اصلی لرستان را مهار آب‌های سطحی که بدون استفاده از استان خارج می‌شود عنوان و با بیان اینکه طرح‌های خوبی در حوزه آبرسانی و آبیاری اراضی کشاورزی در حال انجام است، افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های سد مانند معشوره، ایوشان، مروک، کمندان، تاج‌امیر و... همچنین ایستگاه‌های پمپاژ برای آبیاری زهکشی اراضی کشاورزی باعث تحول بزرگی در استان می‌شود.

منظور به طرح‌های تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای دستیابی به تعادل پایدار منابع آب برای کشاورزی می‌تواند سطح درآمد و اشتغال استان را تغییر دهد.

وی یکی از سیاست‌های دولت ایجاد رضایتمندی مردم و مهار تورم عنوان کرد و افزود: برای این مقوله دو رویکرد مهم یکی واقعی کردن درآمدها و مصارف، به‌منظور جلوگیری از کسری بودجه و دیگری محدود کردن تسهیلات بانکی و تمایل به سمت پرداخت به صورت سرمایه‌در گردش مد نظر قرار گرفته است.

لزوم اکتشاف بیشتر معادن در لرستان

معاون رئیس‌جمهور به ظرفیت بالایی لرستان در حوزه معادن اشاره و بر لزوم اکتشاف بیشتر معادن و بهره‌برداری از آنها توسط بخش خصوصی تاکید و خاطرنشان کرد: مسیر خدمات‌دهی به مردم و مهم‌ترین ردیف‌های درآمدی دولت در بودجه سالیانه کشور میزان درآمد حاصل از حقوق دولتی و بهره‌ مالکانه معادن، حقوق ورودی کالاها و دریافت مالیات است.

وی از اختصاص هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به طرح‌های استانی تا پایان سال خبرداد و در ادامه به پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان نیایش، خرم‌آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود اشاره کرد و افزود:  با بهره‌برداری از این مراکز بهداشتی و درمانی ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی به استان اضافه می‌شود تا به میانگین متوسط سرانه تخت بیمارستانی کشور نزدیک شود.

از اولویت‌های مهم دولت رفع نقاط حادثه‌خیز است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بخشی از مسیرهای کریدور‌های کشور از لرستان عبور می‌کند، خاطر نشان کرد: برای بهره‌برداری از این کریدورها باید با تامین و تخصیص اعتبار به طرح‌های حوزه حمل و نقل استان شتاب بیشتری بدهیم.

وی به نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های کشوراشاره و با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دولت رفع نقاط حادثه‌خیز است، عنوان کرد: باید پل‌ها و زیر گذرهای لازم برای کاهش این نقاط حادثه‌خیز و همچنین وقوع تصادفات احداث شوند. در این راستا طی امسال اعتبارات خوبی برای این حوزه اختصاص پیدا کرده و برای سال آینده نیز این اعتبارات تقویت خواهند شد.

ابرپروژه راه آهن تامین مالی می‌شود/مشکل مالی را برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک نداریم

معاون رئیس‌جمهور از ابر پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد و اندیمشک نام‌برد و با بیان اینکه این طرح ملی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از محل ظرفیت‌های انتشار اوراق، منابع نفتی، تهاتر نفتی و ... اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد را افتخار ملی دانست و افزود: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک نیازمند تامین اعتبارات مالی بود که این تامین اعتبار انجام گرفته و مشکل مالی را برای آزادسازی نداریم، از این رو روز گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان اوراق برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک تخصیص داده شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید