معاون رئیس جمهور گفت: عدالت بین استانی، توازن توسعه و نزدیک کردن شاخص‌های توسعه‌یافتگی در بین استان‌ها از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم است.

 به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، داوود منظور سه‌شنبه در حاشیه آئین آبگیری سدتاج‌امیر و در جمع اهالی روستای تاج امیر، ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، به‌ وجود فشارهای خارجی بر کشور اشاره و اظهار کرد:امروز ایران سرافرازانه مقتدرانه رو به سوی پیشرفت گام نهاده و صحنه سازندگی، کارآفرینی و افتخارآفرینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی در لرستان وجود دارد،  باید به طور ویژه به این استان توجه کنیم و به طرح‌های زیرساختی و عمرانی آن شتاب بیشتری بدهیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا پایان سال آینده ۵۰ طرح و پروژه در حوزه‌های آموزش عالی، بهداشت و درمان، آبرسانی، سدسازی و حمل‌و‌ نقل به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به عدالت بین استانی، توزان توسعه و نزدیک کردن شاخص‌های توسعه‌یافتگی در بین استان‌های مختلف می‌داند چراکه این از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی گفت: سد تاج‌امیر از سال ۹۰ شروع و تا ابتدای این دولت ۴۰ درصد پیشرفت داشت، اما به همت دولت سیزدهم امروز شاهد بهره‌برداری از این سد هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم لرستان وجود ظرفیت‌های توسعه کشاورزی، دامپروری و کشاورزی صنعتی است، امیدواریم این طرح‌های زیرساختی نقش مهمی در رشد و توسعه ظرفیت‌های استان داشته باشند.

وی افزود: مجموعه این طرح‌ها با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها و خدمات عمومی برای مردم است.

منظور سد ایوشان را از کارهای بزرگ دولت خواند و گفت:  در فاز نخست هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می‌شود.

منظور به ظرفیت‌های آبی لرستان، خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران اشاره و عنوان کرد: آب الفبای عمرانی است و ما باید بتوانیم آن را به خوبی مدیریت، تجمیع و ذخیره سازی کرده و با بهره‌وری مناسب بکارگیری کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان و دیگر استان‌های آبی ظرفیت بالایی در زمینه تامین کالاهای اساسی دارد، افزود: واردات بیش از ۱۵ میلیارد دلار کالاهای اساسی نشان می‌دهد به خوبی از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: سیاست اصلی دولت حمایت از بخش کشاورزی است با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با تصویب قیمت مناسب، ده و نیم میلیون تن گندم خریداری شد.

وی بیان کرد: در ارتباط با برنج، دانه‌های روغنی و سایر محصولات اساسی کشاورزی نیز باید رویکرد مشابهی را دنبال کنیم تا به زودی بتوانیم جشن خودکفایی محصولات کشاورزی را برگزار کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه پروژه‌های بیمارستانی لرستان نیز به طور خاص مورد توجه ما قرار دارد، گفت: امروز از بیمارستان نیایش بازدید خواهیم کرد و با پشتبانی لازم این پروژه باید هر چه زودتر بهره‌برداری برسد‌.

وی گفت: تا پایان سال، هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به طرح‌های استانی اختصاص خواهیم داد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-02-07_00-15-35.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید