معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در لرستان سال جاری ۳۵درصد افزایش تخصیص اعتبار نسبت به سال گذشته داشتیم، گفت: سال آینده ۷هزار میلیارد تخصیص اعتبار برای استان پیش‌بینی شده است.
b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-02-07_00-11-22.jpg
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دهم بهمن ماه داود منظور در آیین آبگیری سد مخزنی تاج‌امیر با بیان اینکه این طرح یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی منطقه محروم دلفان و از مصوبات سفر رئیس جمهور است، اظهار کرد: این طرح سال ۹۰ شروع و با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، اما با پیگیری‌های استاندار و تخصیص اعتبار اکنون آبگیری شد.

وی ادامه داد: این سد با هدف مشروب کردن حدود ۴۰۰هکتار از اراضی کشاورزی و تامین آب شرب شهرستان دلفان و روستاهای تابعه احداث شده است.

معاون رئیس جمهور احداث پروژه‌های زیرساختی را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان و با بیان اینکه راهبرد ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، خاطر نشان کرد: سعی دولت بر این است که حتی‌الامکان طرح جدیدی را آغاز نکند، طی برنامه‌ریزی سال آینده حدود ۱۷۰۰طرح در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود: امروز طرح‌های زیرساختی مهم دیگری در لرستان افتتاح‌ و یا بازدید خواهد شد.

منظور با اشاره به راه‌آهن دورود- خرم‌آباد و اندیمشک، گفت: امیدواریم با تخصیص‌های بیشتری که برای پروژه‌های لرستان در نظر خواهیم گرفت شاهد آبادانی، رشد و توسعه لرستان باشیم.

وی ادامه داد: طی ۱۰ماه اخیر حدود ۲۵۰۰میلیارد اعتبار به لرستان تخصیص داده شده و تا پایان سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد تخصیص پیدا خواهد کرد که در مجموع نسبت به سال گذشته ۳۵درصد افزایش تخصیص داریم.

معاون رئیس جمهور از پیش‌بینی تخصیص ۷هزار میلیارد اعتبار به لرستان در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با این اعتبار حدود ۴۰طرح در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید