استاندار لرستان با حضور در بین معتکفین حوزه ی کمالیه خرم آباد گفت: اجتماعی بودن اعتکاف بزرگترین ظرفیت و اثر آن در بین معتکفین است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار هفتم بهمن ماه با حضور در بین معتکفین حاضر در حوزه ی کمالیه خرم آباد عنوان کرد: در دین اسلام نگاه به اعتکاف تنها فردی نبوده و به بعد اجتماعی آن یعنی حضور در مساجد و در کنار سایر معتکفین تاکید ویژه شده است.

وی ادامه داد: بیش ترین آثار این نهضت و سازوکار مربوط به بعد اجتماعی آن که همان قرارگیری در کنار سایر معتکفین و استفاده از تجربیات یکدیگر است، می باشد.

استاندار لرستان به حضور پررنگ جوانان در بین اعتکاف گران اشاره و تصریح کرد: حضور جوانان در بین معتکفین یک فرصت است تا این قشر به عنوان آینده سازان کشور،  باتوجه  به رشدی که از قبل داشته اند و  بهره ای معنوی که از اعتکاف حاصل می کنند،  چشم انداز آینده ی خود  تا ایام اعتکاف سال بعد تتظیم کنند.

زیویار گفت: نقش نظام جمهوری اسلامی ایران در تبدیل شدن ظرفیت معنوی و سازنده ی مغفول شده اعتکاف در گذشته به یک نهضت و سازوکار اجتماعی و فراگیر در این ادوار بی بدیل است.

وی همچنین در بین معتکفین مسجد ابوالفضل(ع) خرم آباد حاضر و با آنها دیدار و گفتگو کرد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-02-06_23-50-29.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید