دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعتکاف برای مسوولان نظام  خودسازی را در پی دارد و بازدهی کارایی برای خدمتگزاری را چندین برابر خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه بیست و هشتم دی ماه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد عنوان کرد: خودسازی مسئولین زمینه ساز خدمت بهتر و بیشتر است لذا اعتکاف مسئولین از مردم مهم تر است.

وی اظهار کرد: سنت حسنه اعتکاف در سراسر جهان نشر پیدا کرده و اکنون تلاش ها نتیجه داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت در همه ادیان است گفت: ثواب اعتکاف در ایام البیض مانند یک عمر روزه گرفتن است و پیامبران اولوالعزم همواره بر آن تاکید فراوان داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه افزود: اعتکاف بی نتیجه نیست و علاوه بر ثمرات آخرت، تمرین زیست جمعی، خودشناسی، خودسازی و خلوت گزیدن در دنیا را به همراه خواهد داشت چراکه اگر می‌خواهیم به تمدن بزرگ اسلامی برسیم باید با خودسازی و عقلانیت پیش رویم.

وی ادامه داد: چنانچه فردی به خودسازی بینشی و منشی برسد امکان ندارد حق دیگران را ضایع کند که تمام این حسنات در پی اعتکاف خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه راه رسیدن به خودسازی حضور در مراسم اعتکاف می باشد تصریح کرد: اثر بخشی این فریضه دینی از برکات نظام اسلامی می‌باشد.

اعتکاف توقف‌گاهی است که فردمی‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-31_21-35-48.jpgاستاندار لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه دین اسلام در عرصه‌های زندگی فردی براساس آموزه‌های دینی برای تربیت و تزکیه نفس هویت‌سازی می‌کند، گفت: اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند

 فرهاد زیویار با اشاره به این که دین اسلام با همه ابعاد و احکام خود برای سبک زندگی درست و عقلانی الگوهای مختلفی دارد، اظهار کرد: اعتکاف در لغت به معنی اقامت و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است، اما در شرع اسلام، اقامت در مکانی پاک و مقدس به منظور نزدیک‌تر شدن به خداوند است.

وی در ادامه افزود: فلسفه اعتکاف به معنی انزواطلبی نیست و هیچ منافاتی با اجتماعی بودن ندارد.

استاندار لرستان اعتکاف را آمیزه‌ای از عباراتی چون روزه، حضور در مسجد و مکان پاک، حج، نماز و. برشمرد و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این سنت حسنه آزاد شدن در یک وحدت و کثرت فرد در برابر خداوند متعال است.

زیویار در ادامه با بیان اینکه دین اسلام در عرصه‌های زندگی فردی براساس آموزه‌های دینی برای تربیت و تزکیه نفس هویت‌سازی می‌کند، افزود: اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند تا با آزاد شدن از قید و بندهای دنیا به خداوند متعال پناه ببرد.

وی به اندیشه‌های غرب در خصوص فردگرایی ، جمع گرایی و سوسیال دموکراسی اشاره و عنوان کرد: تمامی این اندیشه‌ها زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشر را تامین نمی‌کند اما اسلام با عمق دادن به رفتارهای فردی و اجتماعی این ضعف را که همان معنویت است پوشش می‌دهد.

استاندار تصریح کرد: همین رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه دنیای غرب و رژیم صهیونیستی است که با شعار آزادی به بهانه‌های مختلف باعث ظلم و جنایت‌های زیادی به کشورهای لبنان، سوریه، مصر، فلسطین بویژه مردم مظلوم غزه شده است.

یکهزار و ۶۰۲ اثر به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف ارسال و در آئین اختتامیه از ۲۲ نفر تجلیل شد.

این جشنواره ۲ سالانه پیش از این در استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم برگزار شده است و این دوره با حضور ۱۰۰ مهمان خارجی و ۳۰۰ مهمان کشوری برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید