استاندار لرستان در نشست بررسی عملکرد اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: همراهی سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات معرفی شده به استان‌ها به کندی صورت می‌گیرد‌ و لازم است این همراهی افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان نشست بررسی عملکرد اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و گزارش اقدامات جذب اعتبارات این قانون در بودجه سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران سراسر کشور و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی و بانک‌ها در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

استاندار لرستان در این نشست با اشاره به تاخیر بسیار زیاد در عملیاتی شدن و ابلاغ تسهیلات موضوع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ گفت: مدت زمان محدودی برای باز پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

فرهاد زیویار عدم هماهنگی اقدامات نهادهای حمایتی در پذیریش و معرفی متقاضیان تسهیلات با مصوبات کارگروه اشتغال را یکی از مسائل این تسهیلات عنوان کرد و افزود: همراهی سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات معرفی شده به استان‌ها به کندی صورت می‌گیرد‌ و لازم است این همراهی افزایش یابد.

تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است که در نشست امروز استانداران ضمن اظهار نظر در این راستا به برخی مسایل و مشکلات جذب تسهیلات در سال ۱۴۰۱ و سال جاری اشاره کردند و پیشنهادیی از جمله  در مورد شفافیت در تسهیلات تبصره ۱۸، ایجاد یک سامانه برای بهبود عملکردها و پاسخ‌گویی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ارائه کردند.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-10-14_23-15-32.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید