معاون هماهنگی امور اقتصادی استادار لرستان گفت: لرستان برترین استان کشور در پرداخت تسهیلات بند الف  تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شناخته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، سیروس ابراهیمی در کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه، عنوان کرد: طی ۱۲ جلسه ی مستمر ی که برگزار کردیم توانستیم در سه ماهه فصل پاییز بیش از ۳۰ درصد از اعتباری که برای استان تخصیص داده شده است را به متقاضیان تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم که از این حیث برترین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: با روندی که در پیش گرفته ایم تا پایان امسال بیش از نیمی از این اعتبار را به متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

معاون استاندارتصریح کرد: تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۱ تأمین اعتبار نشد و آن را از ابتدای مهرماه سالجاری به استان ها تخصیص دادند.

ابراهیمی ابراز کرد: با توجه به این که جذب و پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ تا شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دارد امیدواریم بتوانیم از اعتبارات مانده ی سایر استان ها را جذب کرده و بیش از صد در صد سهم لرستان را به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی همچنین گفت: شروع تخصیص اعتبارات تبصره ی ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۲ که به زودی آغاز خواهد شد، فرصتی است که بتوانیم در بروزرسانی ظرفیت واحدهای تولیدی با پرداخت این تسهیلات حمایتی جهشی به وجود بیاید.

بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغال تعهد شده توسط دستگاه های اجرایی می باشد.

سهم تعیین شده ی این بند برای استان لرستان ۱۳۵۶ میلیارد تومان می باشد که تا کنون ۱۰۰۰ میلیارد از آن به استان تخصیص داده شده است.

ظرف سه ماهه نخست پس از تخصیص در لرستان ۳۷۷ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شده که بیش از ۳۰ درصد آن می باشد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-03_22-31-50.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید