استاندار لرستان گفت: دستگاه قضا به واسطه ی وظایف خطیری که دارد نقطه ی اتکا و اطمینان جامعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار شانزدهم دی ماه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، عنوان کرد: وظایف دستگاه قضا علاوه بر این که تکمیل کننده است اصلاح کننده سایر امور می باشد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضا با نظارت های به موقع در موارد خاص تکمیل کننده سلامت برنامه های سایر بخش ها است.

استاندار ادامه داد: این دستگاه توسط شخصیت های حقوقی اصلاح کننده مشکلات سایر بخش ها می باشد.

زیویار تصریح کرد: تمامی مسئولین دستگاه ها در انجام وظایف اداری خود به نوعی در مقام قضاوت قرار دارند اما از این جهت وظیفه ی دستگاه قضا به صورت ویژه می باشد.

وی با اشاره به موضوع عدالت در تصمیمات به عنوان اصل وظایف دستگاه قضا و مورد تأکید اولیای الهی و معصومین، گفت: مهم تر از اجرای عدالت خود عدالت  می باشد که باید با کنار گذاشتن هوای نفس آغاز شود.

استاندار در ادامه به دهه بصیرت، مناسبت های آن و نقش و جایگاه شهدا در نظام اسلامی و نوع نگاهی که مسئولین باید به این موضوع داشته باشند، اشاره کرد و ادامه داد: ایثار و فداکردن جان توسط شهدا در راه آرمان های انقلاب اسلامی وظیفه ی مسئولین را سنگین تر کرده و لذا باید در اجرای امور دقت نظر مضاعف داشته باشند.

زیویار افزود: آنچه که مسئولین در قالب قوای مختلف باید مدنظر داشته باشند علاوه بر انجام احسن وظایف سازمانی همراهی، همدلی و دقت نظر در امورات است که می تواند تبدیل به یک الگوی سازمانی در دنیا شود.

در این مراسم و با حضور دادستان کل کشور، استاندار لرستان، رئیس کل دادگستری استان و امام جمعه موقت خرم آباد علی حسنوند به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معارفه و از زحمات داریوش شاهون وند دادستان سابق تقدیر شد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2024-01-09_00-16-11.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید