معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در سومین جلسه هماهنگی خدمات سفر استان بر حضور چشمگیر و گسترده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند شامگاه در جلسه ستاد خدمات سفر اظهار کرد: حضور گسترده و مطلوب در هفدهمین نمایشگاه گردشگری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان در بهمن سال جاری با توجه به تجارب سال‌های گذشته ، حایز اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها با حداکثر ظرفیت و هماهنگی جهت معرفی ظرفیت‌هایی گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم این جلسه نسبت به سال های گذشته زودتر برگزار شود تا با وجود مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان، انتخابات مجلس و ...آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به ماه مبارک رمضان رعایت شئونات این ماه بسیار مهم و حایز اهمیت است و همه دستگاه‌ها باید به این امر توجه ویژه‌ و یک پیوست فرهنگی برای این کار داشته باشند.

دالوند عنوان کرد: ستادهای شهرستانی و فرمانداران نیز باید اقدامات لازم را همانند مرکز استان ، انجام دهند و نواقصی که در سال های اخیر وجود داشته برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: باید تلاش شود همه اقدامات به موقع و با دقت انجام بگیرد و باهم افزایی بین دستگاهی در این بخش انجام شود تا با برنامه‌ریزی بهتری به استقبال از مسافران نوروزی برویم.

وی یادآور شد: نیاز است برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت بگیرد تا پتانسیل‌های لرستان در بخش گردشگری، به خوبی معرفی شود.

دالوند به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و بر بحث آماده سازی و نظافت، نمازخانه ها تاکید کرد و گفت:  برای این موضوع در این ایام به طور جدی پیگیری و اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت رعایت نکردن شئونات اسلامی، نقاطی همچون جایگاه‌های عرضه سوخت و مجتمع های خدمات رفاهی در حریم نمازخانه‌ها که در حوزه راهداری، میراث‌فرهنگی و ...می باشند به صورت جدی برخورد و اگر مجموعه ای این شئونات را رعایت نکند، پلمب خواهند شد.

معاون استاندار تاکید کرد: درب نمازخانه‌ها، وضوخانه ها و سرویس‌های بهداشتی در این مدت نیز باز باشد.

وی تصریح کرد: در این ایام وضعیت راه‌های برون شهری و درون شهری استان نیز بسیار حایز اهمیت است و  باید پاکسازی حاشیه جاده‌ها، مرمت و بازسازی راه‌ها و ... در دستور کار قرار بگیرد تا با حجم کار به روزهای پایانی سال و ورود مسافران مواجه نشویم.

دالوند بیان کرد: پلیس راه در بحث سوانح رانندگی و ...باید به صورت جدی ورود و پیگیری کند تا نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی ادامه داد: برای ساماندهی شرکتهای حمل و نقل و ترمینال های مسافربری، شهرداری و راهداری باید برنامه مدون داشته باشد تا با توجه به رویدادهای این ایام، حساسیت یا نارضایتی بوجود نیاید.

معاون استاندار گفت: نیروی انتظامی قطعا برنامه های خودش را در این حوزه دارد که البته مسأله امنیت مسافران در اولویت است و موضوع رعایت مسائل بهداشتی از طرف علوم پزشکی نیز باید به دقت صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: تیم های نظارتی صمت نیز باید کنترل صنوف،کم فروشی، گران فروشی و ... را در دستور کار قرار دهند.

دالوند اظهار کرد: همه دستگاه باید موانع و تجارب سال گذشته را بررسی کنند که اگر ایراداتی وجود داشته رفع شود.

وی ادامه داد: شرکت نفت هم باید مسایل مربوط به سوخت را که یکی از نقاط حساس هستند بررسی کند تا مشکلی  پیش نیاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: مساجد هم به صورت مستمر و تمام وقت در این ایام اقدام کنند تا با توجه به اوقات شرعی تا مسافران و نمازگزاران مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: موضوع مهم دیگر در حوزه شهرداری ها ظاهر ورودی و خروجی شهرهاست که باید به صورتی زیبنده برای مسافران و متناسب با ظرفیت های استان ساماندهی شوند
.
دالوند بر لزوم وجود نیروهای تنظیف شهرداری‌ها در اماکن تفریحی طی ایام نوروز تاکید کرد و گفت: پارکینگ‌های مناسب در سطح شهرها بخصوص در مناطق گردشگری اطراف شهرها، پیش بینی شود. در بحث اسکان مسافرین باید تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش اقدامات مناسبی در این زمینه در سال گذشته داشته و امیدواریم در سال جاری هم اینگونه باشد و سایر دستگاه ها نیز پای کار باشند.

معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله برق ، گاز ، مخابرات و ... نیز باید آمادگی کامل جهت جلب رضایت مسافران و گردشگران ، داشته باشند زیرا از اول اسفند به‌غیر از موارد ضروری حفاری نخواهیم داشت.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-25_21-24-50.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید