استاندار لرستان با اشاره به اینکه خلا جدی در حوزه ارائه راهکار در  موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری وجود دارد افزود: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید به باور تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار روز پنجشنبه در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه خلا جدی در حوزه ارائه راهکار در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری وجود دارد افزود: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید به باور تبدیل شود.

زیویار گفت: درحال حاضر وضعیت استخدامی چندین برابر دهه ۶۰ شده و در مقابل فرزند آوری کاهش یافته است اما با در نظر گرفتن اینکه آینده نیازمند جوانان می‌باشد باید فرزندآوری را جدی دنبال کنیم.

وی افزود: فرزندان از امکانات اشباع شده‌اند و راضی نیستند در کنار خانواده تشکیل زندگی دهند که باید این فرهنگ تغییر کند و جوانان با مسائل ازدواج، ساده‌تر برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود گفت: لرستان امکانات محدودی دارد و در بحث تامین زمین و تهیه مسکن به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط مناسبی نداریم و موانع پرداخت تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها باید برطرف شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: باید کارگروهی در تهیه مسکن، و وام ازدواج تشکیل شود و تنها به مصوبات جلسات اکتفا نکنیم.

زیویار با اشاره به اینکه انجام اقدامات اعتقادی در جامعه باید پررنگ باشد افزود: تهدیدی که اکنون کشور را در برگرفته درباره فرزندآوری است که بار سنگینی از انتظارات انباشته‌شده در استان‌ها بر دوش دولت است و در این راستا باید کمک کنیم.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های متعدد از جمله کار رسانه‌ای، تبلیغات و آموزش‌های چهره به چهره محقق می‌شود که برنامه‌های آموزشی باید کارشناسی و به گونه‌ای باشد که به خوبی مخاطبان را به موضوع فرزندآوری ترغیب کند.

استاندار لرستان با اشاره به تاثیرات منفی پیری جمعیت گفت: همه ما درباره ترویج جوانی جمعیت، مسئول هستیم و تمام دستگاه‌ها موظف هستند در این راه از همه امکانات خود استفاده کنند.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-25_21-15-35.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید