در همایش سراسری هیات های اجرایی انتخابات شهرستان ها و بخش های استان، دبیر ستاد انتخابات کشور خطاب به اعضای هیات های اجرایی شهرستان ها، موارد زیر را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، محسن اسلامی قوانین جدید انتخابات در سالجاری از جمله امکان رای دهی با گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، چگونگی نظارت بر هزینه های تبلیغاتی نامزدها و روال بررسی صلاحیت ها در مراحل مختلف را تشریح کرد.

وی همچنین ماده ۷۵ قانون انتخابات مبنی بر ممنوعیت جانبداری یا مقابله ی اعضای هیات های اجرایی با نامزدهای انتخاباتی را توضیح داد.

دبیر ستاد انتخابات کشور  ماده ی ۷۴ قانون انتخابات در خصوص مکلف شدن دستگاه های دولتی و عمومی من جمله شهرداری ها و صداوسیما جهت در اختیار نهادن ظرفیت های تبلیغی برای استفاده ی نامزدها در ایام تبلیغات انتخاباتی را نیز تشریح کرد.

 در این همایش همچنین اعضای هیات های اجرایی شهرستان ها  و بخش های استان ، سوالات و انتظارات خود را از دکتر اسلامی عنوان و دبیر ستاد انتخابات کشور به این سوالات پاسخ داد.

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-25_21-08-41.jpg معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و کارشناسان حوزه ی سیاسی نیز در این همایش حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید