استاندار لرستان از بهبود جایگاه لرستان در جدول تورم کشور به میزان ۴ پله خبر داد.

➖به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار صبح روز پنج شنبه بیست و سوم آذرماه در جلسه ی مهار تورم استان، عنوان کرد: بر اساس کاهش روند نرخ تورم استان ظرف ۸ ماه اخیر ۷/۵درصد کاهش داشته که در نتیجه ی آن رتبه ی استان ۴ پله بهبود پیدا کرده است.

➖وی با اشاره به این موضوع که جایگاه استان همچنان قابل قبول نبوده و در راستای چشم انداز مورد نظر قرار ندارد، اظهار کرد: علیرغم این که همچنان جزو استان های بالای جدول تورم هستیم اما کاهش درصد تورم استان در نتیجه ی تلاش ها و پیگیری های دستگاههای نظارتی و مدیریتی استان بوده است.

➖استاندار تصریح کرد: قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می شوند اما در عمده ی اقلام اساسی کشور که کاملا شامل نرخ گذاری ملی نمی شوند باید  برنامه ریزی و نظارت و پایش بیش تر باشد.

➖زیویار تأکید کرد: در قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود.

➖وی ادامه داد: در این راستا دبیرخانه مدیریت تورم در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان استقرار دارد و می بایست با رصد لازم و بصورت هفتگی جلساتی را با دستگاه های مرتبط در خصوص خدمات و اقلامی که در استان از میانگین بالاتر از حد کشور دارند برگزار و ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی برای کنترل آنها به دفتر استانداری ارایه شود.

➖ادارات کل صمت، جهادکشاورزی، شرکت های آبفا، توزیع برق، گاز و نفت، تعزیرات، راهداری و راه و شهرسازی عمده ترین دستگاه هایی هستند که باید در جلسات با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای پایش قیمت ها برنامه ریزی کنند.

➖زیویار تأکید کرد: مدیریت اقلام در سه ماه آینده با توجه به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-16_21-49-44.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید