معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم جذب اعتبارات عمرانی قبل از پایان سال مالی توسط دستگا های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان احمدرضا دالوند صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز حسابدار شفافیت و انضباط مالی را مهم و از شاخصه‌های هر مدیر موفق عنوان و اظهار کرد: انضباط مالی و شفافیت باعث افزایش کارآمدی و تاثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه‌ها دارد که اگر خوب با آن پرداخته نشود منجر به فسادهای مالی و اقتصادی خواهد شد.

وی در ادامه جذب به موقع اعتبارات پروژه‌ها را توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مهم دانست و افزود: از مشکل‌ها و چالش‌هایی که طی دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم عدم جذب اعتبارات در زمان مشخص توسط دستگاه‌ها است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی خاص و تحریم‌های ظالمانه که بر کشور حاکم است جذب اعتبارات دستگاه‌ها به سختی  و با پیگیری های متعدد انجام می‌شود، انتظار می‌رود مدیران دستگاه ها این اعتبارات را به موقع و در زمان مشخص هزینه کنند تا پایان سال مالی با مشکل برگشت اعتبار مواجه نشویم.

وی افزود: برگشت یک ریال از این اعتبارات اجحاف در حق مردم استان است.

دالوند گفت: ذیحساب‌ها و نیروهای مالی نقش مهم و ارزنده‌ای در هدایت،کنترل و هزینه به موقع اعتبارات دارند از این رو لازم است مدیران را در این فرایند مهم کمک کنند.

 وی عنوان کرد: از دیگر چالش‌های مهم اختلاف بین دستگاه‌ها با پیمانکاران در اجرای مناقصات است. دستگاه‌ها ضوابط و فرایند برگزاری مناقصات را بخوبی رعایت نمی کنند از این رو ذیحسابان می توانند نقش اساسی و کلیدی در پرداخت صورت وضعیت‌ها و اجرای مناقصات داشته باشند.

معاون استاندار گفت: نظارت دقیق و فنی بر پروژه‌ها و بازدیدهای میدانی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی تجربه در مسائل مالی و حسابداری به عنوان علمی تخصصی  و حایز اهمیت برشمرد وتاکید کرد: لازم است نیروهای جوان در کنار باتجربه ها قرار گیرند تا تجربه کافی را برای فعالیت های خود کسب کنند.
b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-09_20-21-06.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید