استاندار لرستان گفت: وضعیت سهولت روند فعالیت بخش خصوصی باعث بهبود وضعیت اقتصادی استان می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار صبح روز پنج شنبه شانزدهم آذرماه، در جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، عنوان کرد: هر چقدر به عملکرد دستگاه ها در تعامل با بخش خصوصی ورود کرده و موانع را بررسی کنیم قطعا وضعیت سهولت فعالیت بخش خصوصی بهتر و در بهبود وضعیت اقتصاد استان موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد:  در راستای سهولت در فرآیندهای اداری و رسیدگی به درخواست های بخش خصوصی استان ما در وضعیت مناسبی نسبت به سایر استان ها قرار دارد.

استاندار لرستان در مورد تعیین اعضای بخش خصوصی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: تعیین صلاحیت این افراد به زودی انجام و در جلسه ی آتی برای حضور موارد مورد تأیید به ایشان ابلاغ خواهد شد.

زیویار همچنین در خصوص بررسی مشکلات مرغداران استان در این جلسه اظهار کرد: لرستان در صنعت تولید مرغ در کشور جایگاه مناسبی داشته ودر حیطه ی  قیمت گوشت مرغ جزو شش استان اول در پایین بودن قیمت هستیم.

وی افزود: با این وجود باید مشکلات مرغداران نیز در نظر گرفته شود و بستری فراهم شود که این روند رو به رشد تداوم داشته باشد.

استاندار تصریح کرد: فعالیت در بخش خصوصی سختی های خود را دارد اما با تمام این احوالات از طرف بخش دولتی وظیفه داریم حمایت های لازم را از بخش خصوصی به عمل آوریم.

زیویار گفت: هر چند عمده ی مشکلات در سطح ملی مطرح هستند اما در استان همواره تلاش شده جدا از مسائل ملی برای بخش خصوصی و به ویژه مرغداران سازوکار حمایتی اجرا شود.

وی عنوا کرد: در موضوعات سرمایه در گردش و حمایت از محل هدفمندسازی یارانه ها در استان جدا از مسائل کشور برنامه هایی برای کمک به بخش خصوصی و تولید کنندگان گوشت مرغ در استان انجام شده است.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار،رئیس اتاق بازرگانی استان، مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و فعالان بخش خصوصی و نمایندگان واحدهای تولیدی در اتاق بازرگانی استان برگزار شد.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-07_22-35-37.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید