معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال آینده یک ردیف اعتباری مجزا برای اراضی حاشیه رودخانه سیمره در کوهدشت و رومشکان تعریف می‌شود تا بتوانیم این اراضی را به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار شامگاه دوشنبه در دیدار با صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌ کشاورزی و آمار اشتغال استان در این حوزه گفت: تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیز اراضی آبی به سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش راندمان آبی تاثیرگذاری چشمگیری در پیشرفت حوزه‌ کشاورزی خواهند داشت.

زیویار تاکید کرد: با توجه به اینکه تنها یک سوم اراضی آبی استان به این سیستم‌ها تجهیز شده‌اند لازم است پیگیری، دقت و تامین اعتبار در این بخش مجدانه صورت گیرد.

استاندار لرستان  اجرای شبکه‌های نوین در اراضی پایاب و سدها را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح‌ها باید در دستور کار قرار گرفته و به مرحله‌ اجرا درآیند.

وی به جلسه‌ هم‌اندیشی استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر فعالیت این استان‌ها در حوزه‌ آب و خاک تاکید شد و مقرر شد شاخص‌ها جمع‌آوری و ارائه شوند.

زیویار افزود: در حوزه‌ اعتبارات استانی همواره توجه ویژه‌ای به زیرساخت بخش کشاورزی داشته و خواهیم داشت.

 نیازی شهرکی، در این دیدار بیان کرد: با توجه به این‌که استان لرستان بالاترین قرارداد را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرده است، در بخش تخصیص‌ها و مصوبات نیز باید بر اساس قرارداد، بالاترین را دریافت کند.

وی با تاکید بر عدالت در توزیع اعتبارات، افزود: تیمی با کمک دكتر عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری برای بررسی حوزه‌ سیمره تشکیل و از سال آینده یک ردیف اعتباری مجزا برای اراضی حاشیه رودخانه سیمره در کوهدشت و رومشکان تعریف می‌شود تا بتوانیم این اراضی را به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

 وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مدیران آب و خاک استان‌های زاگرس‌نشین صورت خواهد گرفت تا با دبیری استان لرستان در حوزه‌ آب و خاک، پتانسیل‌های این استان‌ها شناسایی و معرفی شوند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر آب و خاک این سازمان، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های آبیاری نوین نیز در این جلسه حضور داشتند.b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-05_22-00-20.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید