متن این جوابیه به شرح زیر است:

با توجه به درج مطلبی که در آن  نویسنده محترم معتقد به  عدم وجود سامانه معرفی ظرفیت ها وپتانسیل های اقتصادی و سرمایه گذاری استان است ، ضمن تقدیر از دغدغه نگارنده و استقبال از اینگونه ،نقدها ی آراسته به زیور ادب و با چاشنی دلسوزی برای استان ،موارد ذیل جهت تنویر افکار و احترام به نویسنده محترم  اعلام میگردد:
به منظور معرفی پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری استان کلیه دستگاه های اجرایی بویژه دستگاه های اقتصادی موظف شده اند ضمن شرکت در کلیه همایش ها و نمایشگاه های ملی و استانی نسبت به تهیه بسته های سرمایه گذاری اقدام نمایند که این بسته ها متناسب با نوع و میزان سرمایه گذاری  در مقیاس های مختلف تهیه شده که آماده ارائه به متقاضیان سرمایه گذاری در استان است از طرفی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز تجمیع این اطلاعات را در بخش ها وزیر بخشهای مختلف در پورتالی به آدرس Investlorestan.ir ارائه نموده است.
در آخرین به روز رسانی و بر اساس نرخ جدید ارز اقدام به تهیه  طرح مطالعاتی ۴۰ فرصت سرمایه گذاری در بخشهای صنعت،معدن،کشاورزی،گردشکری و... نموده است.
در خصوص جذب سرمایه گذاران جدید خدمت هم استانی های عزیز میرساند از ابتدای شروع دولت مردمی سیزدهم عملیات اجرایی  طرح های بزرگی شروع شده که به برخی از این طرح ها اشاره می‌شود :
🔸طرح فروسیلیکو منگنز ازنا با سرمایه گذاری کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی لرستان
🔸طرح تولید کاغذ از سنگ ازنا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی
🔸طرح فروآلیاژ فخر الیگودرز
🔸طرح توسعه صنایع غذایی گهر دورود توسط هلدینگ افق کوروش
🔸طرح فروسیلیس توسط شرکت فروآلیاژ اوپال در شهرستان بروجرد
🔶طرح آهک صنعتی وهیدراته پلدختر توسط شرکت ایمیدرو
🔹طرح توسعه پالایشگاه پلدختر ( فاز میعانات ) توسط شرکت پتروپالایش خورشید زاگرس
🔶طرح مجتمع دامپروری ۷ هزار راسی  نگین دشت اشترانکوه در شهرستان دورود
🔷مجتمع پرورش ماهی سه هزار تنی سپیددشت
🔸طرح پرواربندی ده هزار راسی دام سبک دورود با سرمایه گذاری هلدینگهای وابسته به  صنایع دفاع
🔶مجتمع پرورش ماهی دو هزار تنی آبزیان سردابی چم چیت دورود
🔷طرح استیل کورد سلسله که اخیرا مجوزات آن صادر شده است
🔶اخیرا در شهرستان دلفان هم اراضی مورد نیاز کارخانه نساجی با سرمایه گذاری هلال احمر تامین شده و منتظر اعلام برنامه های سرمایه گذار هستیم
🔶و...
البته در خصوص برخی مشکلات جذب سرمایه  گذاری در استان و پیگیری هایی که  جهت رفع این مشکلات انجام شده میتوان به نکات ذیل اشاره کرد:
🔶نبود برخی مشوق های سرمایه گذاری جهت جذاب تر نمودن سرمایه گذاری در برخی از حوزه های اقتصادی به طوریکه وقتی سرمایه گذار با شرایط مساوی نرخ مالیاتی، بیمه، سود بانکی و... مواجه میشود بعضا سرمایه گذاری در کلان شهرها که به بازار مصرف و فروش بیشتری دسترسی دارد انتخاب میکند که با پیگیری مدیریت ارشد استان و استاندار بومی و زحمتکش جناب آقای دکتر زیویار موضوع اخذ مجوز و ابلاغ مشوق های سرمایه گذاری خاص مناطق کمتر توسعه یافته  از طریق هیات محترم دولت و در قالب مصوبات سفر در حال پیگیری می باشد.
🔹بمنظور تامین زیرساخت ها و اراضی مورد نیاز متقاضیان سرمایه گذاران مجوز احداث دو شهرک صنعتی جدید در استان اخذ شده ودرحال اجرا می باشند.
🔶مشکلات زیربنایی ناشی از عدم تخصیص های اعتباری در ادوار گذشته مثل نبود شبکه راه آهن و سدهای بزرگ و... اشاره نمود که خوشبختانه با شروع این دولت اعتبار مورد نیاز طرح های راهبردی مثل راه آهن تامین و عملیات اجرایی طرح با سرعت مضاعفی در حال اجرا می باشد همچنین عملیات اجرایی برخی از سدهای مهم  استان نیز سرعت بیشتری گرفته است.
در پایان ضمن استقبال از همه نقطه نظرات کارشناسان،اصحاب رسانه و... جهت بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان  آمادگی خود را جهت پیگیری  درخواست های کلیه متقاضیان سرمایه گذاری درسطح استان می باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید