استاندار لرستان گفت: برداشتن قدم های مناسب در مسیر اجرای عمومی درختکاری مستلزم درک مناسب از ظرفیت های اساسی دو عنصر خاک و درخت می باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار شنبه یازدهم آذرماه در مراسم روزجهانی خاک عنوان کرد: صاحب و متولی طرح کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یکی از برنامه های در دست اجرا در دولت سیزدهم، مردم بوده و توسط آنها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سهم ۳۰ میلیونی استان لرستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت، تصریح کرد: سهم هر لرستانی در این برنامه کاشت بین ۱۵ تا ۲۰ نهال در طول چهار سال می باشد.

زیویار همچنین به نقش مهم رسانه ها در برنامه کاشت نهال توسط مردم اشاره کرد و گفت: اصل این برنامه برای رسانه ها بوده و نقش مهم تبلیغ و تبیین و تشویق مردم برای مشارکت در آن را اصحاب رسانه ها ایفا می کنند.

استاندار خاک و درخت را دو کارخانه ی عظیم با کارکردهای حیاتی از جمله تولید غذا، تثبیت خاک، تجزیه و تبدیل ضایعات به مواد قابل استفاده سایر موجودات، تصفیه خانه ی طبیعی هوا، کنترل سیلاب ها و ذخیره ی آب های زیرزمینی برای انسان و اکوسیستم برشمرد و اظهار کرد: ما باید بتوانیم درک بهتری نسبت به استفاده از این امکانات خدادادی داشته و در جهت مصرف بهینه و درست از این ظرفیت ها گام برداریم.

b_300_0_16777215_00_images_1401_1_photo_2023-12-03_22-49-16.jpgدر این مراسم که در دامنه ی کمرسیاه خرم آباد برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل حوزه ی استانداری، امور روستایی، منابع طبیعی، جهادکشاورزی و صمت، شهردار خرم آباد، جمعیت هلال احمر،اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان خرم آبادی نیز حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید