جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان عصر روز چهارشنبه ششم مهرماه به ریاست استاندار لرستان در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، در این جلسه از تخصیص اعتبار ۵۴ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای بخش سرمایه گذاری و اشتغال خبر داده شد.

در این راستا استاندار لرستان گفت: با شرایط خوبی که در سال گذشته داشتیم توانستیم بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال جذب اعتبار داشته باشیم.

دکتر زیویار ادامه داد: خوشبختانه برای سال مالی جدید این رقم به ۵۴ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که فرصت خوبی برای بخش سرمایه گذاری و اشتغال استان است.

وی همچنین عنوان کرد: اگر بانک ها بتوانند سهم خود را ایفا کنند این رقم از ۷۰ هزار میلیارد ریال نیز عبور خواهد کرد.

استاندار لرستان در ادامه در خصوص مصوبات جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان اظهار کرد: در این جلسه در مورد تصویب سیاست های کلی برنامه ی هفتم توسعه بحث و تبادل نظر شد.

دکتر زیویار عنوان کرد: با توجه به ابلاغ مصوبات این برنامه از مرکز، مصوبات آن را به دستگاه های اجرایی استان ارجاع دادیم تا براساس نیازها بررسی لازم را به عمل آورند تا بتوانیم در این راستا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین قرار است کارگروه های تخصصی برای تصمیم گیری بهتر در هر حوزه از موارد ابلاغی از برنامه هفتم توسعه در سطح استان تشکیل و نهایتا ظرف دو هفته نتیجه را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعلام کنند.

استاندار لرستان با اشاره به برخی موارد مصوب شده در این جلسه گفت: طرح تولید و پرورش عقرب به منظور بهره برداری دارویی در جلسه ی امروز به تصویب رسید.

دکتر زیویار افزود: دو مورد نیز مربوط به تغییر کاربری طرح هادی روستایی بود که یک مورددر برنامه ی بررسی مجدد و یک مورد هم که مربوط به روستای دارایی بود به تصویب رسید.

گفتنی است جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور معاونین هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استاندار لرستان و مدیران ارشد دستگاه های مختلف اجرایی استان در سه دستور کار شامل کارگروه زیربنایی، کارگروه اقتصادی و کارگروه آموزش، پژوهش و نوآوری برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید