b_300_0_16777215_00_images_1401_2_7b2f3ac1-abc8-41d0-afed-a36c3829a522.jpg

جلسه کارگروه اشتغال ایثارگران استان لرستان به ریاست دکتر زیویار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی، معاون سیاسی- امنیتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال ،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، دکتر زیویار تشکیل این کار گروه را ابتکاری از مدیرکل بنیاد شهید لرستان معرفی کرد که به عنوان الگویی در اختیار بنیاد شهید کشور قرار گرفته و به همه استان های دیگر تسری داده شده است.

استاندار لرستان دستور کارهای این جلسه را بخشی به موضوع اشتغال و بخش دیگر را به موضوع مسکن ایثارگران مرتبط دانست و گفت: در این جلسه موضوعاتی از قبیل؛ تبدیل وضعیت ایثارگران مطرح شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متولی و پیگیر این موضوع است

دکتر زیویار تصریح کرد: در این زمینه، بخشی از نیروها مثل نیروهای پیمانی، مشکلات چندانی ندارند و البته نیروهای قراردادی در روند تبدیل وضعیت مشکلاتی دارند ،همچنین نیروهای شرکتی به دو صورت شرکت های حجمی و عده‌ای در قالب طرح با سازمان های مختلف رابطه استخدامی دارند که برای هرکدام توضیحات لازم داده شد.

وی افزود : مقرر شد با توجه به برنامه ریزی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام خواهد داد طی یک فرایند و با توجه به تامین اعتباری که توسط این سازمان تامین خواهد شد تبدیل وضعیت ها انجام پذیرد .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در لرستان ۵۸ دستگاه باید موضوع تبدیل وضعیت فرزندان شاغل ایثارگران را انجام دهند.

استاندار لرستان با اشاره به مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در سال گذشته به لرستان گفت: به منظور ایجاد اشتغال در استان اعتباری معادل ۱۱۰۰ میلیارد تومان و همچنین ۱۷۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ به طور اختصاصی برای ایثارگران در نظر گرفته شده است که این افراد باید به بنیاد شهید و یا استانداری مراجعه نمایند.

نماینده عالی دولت در استان لرستان در خصوص حل مشکل مسکن ایثارگران با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور گفت: عموم مردم واجد شرایط می توانند با مراجعه به سامانه و ثبت تقاضا در این طرح شرکت کنند.

وی افزود برای ایثارگران میتوان بلوک های مستقلی تعریف کرد و زمین های جداگانه ای در نظر گرفت و بنیاد شهید هم می تواند علاوه بر ساز و کار طرح ، اعتبار خاصی را در قالب تسهیلات و حتی تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن این قشر معزز در نظر بگیرد و به همین منظور در این جلسه به رئیس بنیاد شهید تاکید شد تا ضمن تهیه زمین مستقلی برای ساخت مسکن ایثارگران، آمار افراد متقاضی را به معاونت هماهنگی امور عمرانی معرفی کند تا ساز و کار آن پیگیری شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید