b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_4654654645.jpgاستاندار از پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به زوج‌های لرستانی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی در جشنواره نشاط و امید با بیان اینکه دو گروه جمعیتی در بین طبقات جامعه وجود دارد که دولت باید برای آنان هزینه کند، افزود: این دو شامل گروه جمعیتی زیر ۱۵ سال است که باید برای آموزش و پرورش و رشد آنها هزینه کرد و جمعیت کهنسال که بالای ۶ سال سن دارند و در گذشته برای جامعه در حوزه‌های مختلف زحمت کشیده‌اند و دولت باید اسباب رفاه و آسایش آنها را فراهم کند.

وی تصریح کرد: کشورهایی که نسبت‌های جمعیتی آن از رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال رو به افزایش است اصطلاحا در فرصت جمعیتی قرار دارد و این بهترین زمان برای ترکیب جمعیت در بین کشورها است.

خادمی در ادامه با اشاره به اینکه اگر کشوری به دنبال افزایش جمعیتی باشد بهترین ترکیب است، اضافه کرد: این جمعیت به دلیل اینکه در سنین باروری قرار دارند با یک ضریب بالا، جمعیت آینده را افزایش خواهند داد که به گشتاور جمعیتی معروف است.

استاندار لرستان با بیان اینکه افزایش جمعیت جوان در کشور بیشتر از ۲۰ درصد بوده و لرستان بالاتر از نرم کشوری است، اذعان کرد: گروهی که رده سنی ۲۹ تا ۶۰ سال را تشکیل داده‌اند جمعیتی فعال و تولیدکننده هستند و امکان دارد باعث توسعه کشور شوند. جمع این دو دسته در لرستان بالای ۵۰ درصد بوده و این بدین معنی است که کشور در دوره فرصت جمعیتی به سر می‌برد.

مقام عالی رتبه استان خاطرنشان کرد: به دلیل برخی برنامه ریزی‌های غلط در گذشته نتوانسته‌ایم از این فرصت بزرگ برای توسعه کشور استفاده کنیم و اکنون این فرصت به تهدید تبدیل شده و شاهد افزایش جمعیت بیکار جوان شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: بیکاری یکی از مشکلات اساسی جوانان است و باید تلاش کرد تا این تهدید به فرصت تبدیل شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر در حوزه اشتغال تلاش زیادی کرده و قرار است در سال جاری یک میلیون شغل ایجاد کند، اظهار کرد: دولت سالیانه بیش از ۶۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد می‌کند اما وجود جمعیت انباشته شده بیکار و ورود جمعیت جدید به حوزه بیکاری این تعداد اشتغال‌زایی نادیده گرفته می‌شود.

خادمی بر ضرورت تقویت و همچنین استفاده از سازمان‌های مردم نهاد جوانان تاکید کرد و گفت: تعداد این سمن‌ها در استان حدود ۲۰ تشکل است که این تعداد خیلی کم بوده و باید با حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌های اقتصادی، استانداری و... افزایش یابند.

وی ادامه داد: بخشی از کارها و امور به ویژه در حوزه جوانان باید به این سازمان‌های مردم نهاد سپرده شود.

استاندار لرستان لیست انتظار دریافت تسهیلات ازدواج را تا سال ۹۵ حدود ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با تلاش مجموعه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی حدود ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۶ به زوج‌های جوان پرداخت شده که در حال حاضر سه هزار نفر در صف انتظار دریافت وام هستند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم جامعه را به سمتی سوق دهیم که سه مشکل اصلی جوانان یعنی اشتغال، ازدواج و مسکن حل شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید