b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_ee074a6c-3bcc-4fb5-a1b5-c45f6c290752.jpg

 استاندار لرستان گفت:‌ پیگیری‎های بسیاری برای تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای مناطق سیلزده استان در دست اقدام است که به نظرمی رسد نتایج مطلوبی حاصل شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سیدموسی خادمی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی لرستان افزود: در صورت تصویب این مهم تا هفته آینده، مبلغ مورد نظر در حوزه های راه، آب روستایی و دیواره ساحلی به استان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار بازسازی سیل تاکنون در استان جذب شده ادامه داد: علاوه بر این رقم، به تازگی نیز ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار سیل  شامل ۱۱۶ میلیارد تومان در بخش زیرساخت های کشاورزی، ۶۰ میلیارد تومان نوسازی مدارس و ۶ میلیارد تومان طرح های ورزشی به استان تخصیص یافته و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تصویب ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع سیلزده استان تصریح کرد:‌ تلاش بسیاری برای تصویب و تخصیص اعتبار خسارت سیل به استان صورت می گیرد و چنانچه مدیران برای تخصیص این مهم پیگیری های لازم را نداشته باشند بی فایده است.

استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه چانه زنی های بسیاری برای اختصاص اعتبار انجام می شود کم کاری مدیران در راستای جذب مبالغ مصوب شده قابل قبول نیست.

خادمی تاکید کرد: برخی طرح های بازسازی سیل هنوزآغاز نشده  که باید به صورت موردی بررسی و حل مشکل شوند.

وی همچنین اضافه کرد: با وجود افزایش اعتبارات عمرانی اما اعتبار جاری استان ها همچنان اندک است که مقرر شده در این خصوص نامه ای با مشارکت استانداران برای رییس سازمان برنامه و بودجه تنظیم شود.

وی یادآور شد: حدود  ۴۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات توازان منطقه ای لرستان است که مدیران باید برای جذب این رقم تلاش مضاعفی داشته باشند.

سیل فروردین ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت زد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید