b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_0001100.jpg



استاندار لرستان گفت: برپایی جشنواره‌ های مختلف در کشور منجر به معرفی توانمندی هر منطقه و در نهایت، تقویت اقتصاد درون گرا می‌‎شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین در محوطه باغ گلستان قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد افزود: این جشنواره ها کارکردهای بزرگی در حوزه اقتصاد دارند و به داد و ستد اقتصادی که لازمه اقتصاد درون زا است، کمک قابل توجهی می کنند.

وی بیان کرد: برگزاری این رویدادها منجر به شناسایی نقاط قوت سایر استان ها می شود و می تواند زمینه را برای تبادل کالا و ارتقا اقتصاد و حتی صادرات فراهم نماید.

وی با تاکید بر تقویت استان ها برای برگزاری جشنواره های مشابه اظهارداشت: ایران کشوری پرظرفیت و متنوع با رنگین کمانی از اقوام مختلف است، که در عین وحدت و همدلی موارد متفاوت زیادی برای عرضه به یکدیگر دارند.

استاندار لرستان ادامه داد: جشنواره های فرهنگی باعث می شود استان ها و اقوام مختلف روش های همکاری با یکدیگر را کشف کنند که این تعامل در نهایت منجر به سربلندی و پیشرفت کشور می شود.

خادمی اضافه کرد: علاوه بر دستاورد اقتصادی و فرهنگی جشنواره ها، فضای نشاط در استان میزبان فرصتی برای حضور مردم در برنامه های متنوع از جمله موسیقی و گردشگری ایجاد می شود.

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین از ۱۶ آبان ماه به مدت ۵ روز با حضور ۱۰۰ هنرمند و برپایی نمایشگاه آثار آنان در ۸۰ غرفه به میزبانی خرم آباد در حال برگزاری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید