b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_7b3bcb85-9bb6-44b3-9e3d-36e79f7edd67.jpg

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از وجود ۱۲۷ نقطه نیازمند به لایروبی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، گودرزامیری با بیان اینکه حدود ۱۲۷ نقطه استان نیازمند لایروبی است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، سه منطقه پل‌دختر، بابازید و چم مهر طرح لایروبی با پیشرفت خوبی و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این از طریق وزارت نیرو و هیات دولت ۴۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده اما در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی این ۱۲۷ نقطه نیاز است که قول‌های مساعدی از سوی رئیس جمهور محترم داده شده است.

امیری ادامه داد: لایروبی ۱۳ منطقه حساس نیز با کمک آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها آغاز شده و در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان کرد: در بخش آبزی پروری کشاورزی خسارات زیادی به ثبت رسیده که تا این لحظه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی افزود: طبق مصوبات هفته گذشته هیات دولت، مقرر شد به ازای هر تن آبزی پروری سرد آبی ۲۰ میلیون تومان و هر هکتار آبزی پروری گرمابی ۵۰ میلیون تسهیلات اختصاص یابد. در بخش خسارت‌های مردمی هم به ازای هر تن پرورش ماهی سردآبی و نیز هر هکتار گرمابی ۸ میلیون تاکنون پرداخت شده است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده‌های مربوط به بخش کشاورزی تا امروز حدود ۲۸ هزار پرونده به تائید کارگروه استانی رسیده که از این تعداد حدود ۲۶ هزار پرونده به تائید سازمان پژوهشگاه فضایی و به وزارت کشور هم ابلاغ شده که در نهایت ۲۰ هزار پرونده در سامانه ثبت شده است و با تائید باقیمانده پرونده‌ها، صاحبان پرونده‌های خسارت دیده می‌توانند برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی به بانک‌ها رجوع کنند.

امیری به حدود ۲۵۰۰ کیلومتر جاده‌های آسیب دیده از سیل لرستان اشاره کرد و گفت: تا این لحظه توانسته‌ایم جاده پل‌دختر را بازسازی کنیم و باقی مسیر‌ها هم به‌طور موقت برقرار شده است، البته دولت مبلغ ۳۴۵ میلیارد تومان در بخش راه‌ها و جاده‌های به استان اختصاص داده که در روند اقدامات، پیمانکاران انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: این پیمانکاران جهت مرمت ۷۰۰ پل در این استان شروع به‌کار کرده‌اند که حدود ۹۰ پل در حال مرمت و بازسازی و ۷۰ پل در مرحله آغاز به‌کار هستند.

لازم به توضیح است که روی هم رفته در لرستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شد که با توجه به مشکلات دولت، امیدواریم بخشی از این مبلغ امسال و بخشی دیگر تا سال آینده تزریق شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید