b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_126fcb32-f59c-42e4-9dd6-246ce56a5f34_copy.jpg

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:‌ دولت تاکنون سه هزار میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و تسهیلات برای جبران خسارت سیل به لرستان پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، محمدباقر نوبخت در جلسه  با تاکید بر اینکه سیاست های ملی و منطقه ای باید با هم افزایی پیش رود، افزود: یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان وام بخش مسکن و ۳۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در این حزوه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ۹۳۵ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: دولت خود را موظف و مقید می داند خسارت مسکن و زیربناهای رخداد غم انگیز سیل را پشتیبانی کند و تا ۱۰۰ درصد تعهدات خود به این مناطق را عملیاتی خواهد کرد.

نوبخت با بیان اینکه دکتر روحانی در سفر به لرستان تعهدات خوبی داشته اضافه کرد: اگر دولتمردان به تعهدات خود متعهد نباشد جای تاسف دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در سفر رییس جمهوری به لرستان برای ۵۴ مصوبه ۶۲۶ میلیارد تومان تعهد اعلام شد، که تاکنون بیش از یکهزار و ۳۳۱ میلیارد تومان  معادل ۲۱۳ درصد تعهدات عمل شده است.

به گفته وی از ۵۴ طرح ۳۴ طرح تکمیل شده و هفت طرح پیشرفت بیش از ۷۰ درصد دارند.

نوبخت تاکید کرد: لرستان با خیلی از استان های دیگر متفاوت است و چنانچه بتوانیم زیرساخت های آن را فراهم کنیم استان ثروت مندی است و می تواند از نظر شاخص های توسعه یافتگی رشد کند.

وی تحریم هاهی کنونی علیه جمهوری اسلامی را در تاریخ معاصر بی نظیر دانست و یادآور شد: اگر این تحریم ها به نتیجه رسیده بود اکنون به جمهوری اسلامی التماس نمی کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید