b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_0ec3fbf0-cd79-4d38-86de-c8f88dfc65ff_copy.jpg
استاندار لرستان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات خاص روستاها در ۲سال اخیردر لرستان جذب شده که بیانگر توجه خاص به روستا و روستاییان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح روستای بدون بیکار شهرستان ازنا اظهار داشت: امروز بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید به روستاییان، در استان به بهره‌برداری می رسد.

وی با تاکید بر اجرای طرحهای عمرانی روستاها متناسب با بافت این مناطق گفت: نباید در روستا به تقلید خدمات شهری پرداخت بلکه امکانات مورد نیاز روستاییان باید متناسب با کارکرد  و اهداف آنان تامین شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روستاها و خدمات آنان مورد توجه نظام قرار گرفته افزود: اما نباید هر روستایی را که به جبر زمان بوجود آمده نگه داری کنیم چراکه هزینه ها برای آن غیر اقتصادی است و این روستاها خروجی مطلوبی ندارند.

خادمی بیان کرد: اشتغالزایی در روستاها از اهداف مهم دولت است  که این امر به دلیل ظرفیت بالای روستاهای ناحیه زاگرس از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در این راستا هزینه شده و از مهاجرت معکوس جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مناطق با ظرفیت روستایی و شرایط لازم برای ایجاد اشتغال باید اقداماتی صورت گیرد که این روستاها به کانونهای توسعه تبدیل شوند که در این راستا شناسایی استعدادها و همکاری تمامی دستگاهها ضروری است.

وی ادامه داد: ازنا دارای ظرفیت های روستایی مطلوبی است که می توان با تغییر برخی از اراضی کشاورزی به گردشگری در این منطقه شرایط را برای ایجاد تحول شهرستان مهیا کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید