b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_ed463d18-6e59-4909-89ef-477aed9ee334.jpg
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: کمترین خدمت به جامعه ایثارگران رعایت قانون کامل مرتبط با آنها است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا، محمود ثمینی روز یکشنبه در همایش یاران بی ادعا در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان افزود:  در هشت سال دفاع مقدس بهترین جوانان و عزیزان را دفاع از کیان مملکت اسلامی تقدیم انقلاب و خداوند متعال کردیم اما در مقابل دشمن کوتاه نیامدیم و جانبازان ایران اسلامی با وجودیکه بیش از ۳۰ سال از اتمام جنگ تحمیلی می گذرد، همچنان استوار و پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه خانواده های جانبازان پا به پای آنها همچنان وفادار بر عهد با خداوند هستند، عنوان کرد: آزاده های سرافراز دفاع مقدس تحت شکنجه های مختلف زندان های رژیم بعثی عراق قرار گرفتند و درد و مشقت دوری از خانواده بیش از ۸ سال تحمل کردند و به عهد خود پایبند ماندند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: خانواده های شهدا فرزندان و سرپرستان خود را در راه انقلاب از دست دادند و در تمام صحنه های انقلاب همچنان حضور دارند و مدافعان انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: امروز تجلیل از ایثارگران نباید شعار باشد و حداقل ترین خدمت به ایثارگران و خانواده معظم شهدا حفظ حرمت و تکریم آنها و پاسداشت یاد شهدا است و قانون مرتبط با آنها را باید درست اجرا کنیم.
ثمینی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به این قشر جامعه یادآور شد: این افراد ۸سال با تمام وجود در مقابل دشمن بی رحم و سراسر مسلح ایستادگی کردند و ۵۰ کشور قدرتمند و صنعتی با جنگ افزارهای پیشرفته صدام را پشتیبانی کردند.
وی افزود: اما ایثار جوانان ایران اسلامی با پیروزی، جنگ تحمیلی را به پایان رساند و یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند اما در طول تاریخ ایران کهن  بر اثر بی لیاقتی حکام گذشته قسمت هایی از ایران در دست مهاجمان ماند و اکنون کشورهایی مستقل هستند.
ثمینی ادامه داد: در دفاع مقدس و فرهنگ غنی دینی و اسلامی که امام راحل با ایجاد انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و جوانان ایجاد کردند با کمترین امکانات اما بابالترین روحیه ایستادگی شد و در نهایت پیروزی کسب شد.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه ۴۰ ساله بر مردم ایران اسلامی گفت: این مردم با خدای خود پیمان بستند و شرایط سخت اقتصادی را تحمل می کنند اما پشت نظام مقدس و رهبری را خالی نمی کنند.
وی افزود: این مردم شایسته بهترین خدمات هستند و همه ارگان ها باید بالاترین حد خدمت را به این مردم کنند.
ثمینی اظهار داشت: استان ولایی لرستان مستحق توسعه بیشتر است و  استعدادهای نیروهای انسانی و مواهب طبیعی قابل توجه در این استان وجود دارد.
وی بر لزوم توجه به ظرفیت های موجود در این استان تاکید کرد و گفت: اهالی علم و فرهیختگان و مسئولان و علما و مردم با فهم مشترکی در رابطه با توسعه استان داشته باشند و همگی در این مسیر حرکت و شرایط مورد نیاز را فراهم کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: نقش دانشگاه علمی کاربردی در توجه به ظرفیت های اقتصادی و زمینه های موجود در این استان بسیار قابل توجه است و باید رشته های تحصیلی علمی در این دانشگاه ایجاد شود.
وی افزود: علم در این دانشگاه باید بکارگیری شود و مهارت آموزی مورد توجه برای اشتغال پایدار در استان قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید