b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_aa613966-f92b-48a3-b358-9ef5e632a0f5.jpg

استاندار لرستان اعتماد و همکاری ملت را بزرگترین دستاورد دفاع مقدس عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی در مراسم تقدیر از پیشکسوتان جهاد و شهادت که به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: باید با استفاده از دانش، ساختار و تجربیات این قشر عزیز، جامعه و جوانان را با شهادت و ایثار شهادت برای دفاع از فرهنگ دین و کشور آشنا کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشورها سرمایه اجتماعی جوامع را سنجیده و با یکدیگر مقایسه می‌کنند، گفت: مهمترین عامل توسعه در هر جامعه سرمایه اجتماعی است چراکه توسعه از افکار و ذهن‌ها نشات می‌گیرد و مهم ترین شاخص تفکرات سرمایه اجتماعی است.

 استاندار لرستان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس سرمایه اجتماعی ایران بالا بود اما متاسفانه امروز این سرمایه کاهش یافته است.

 وی مهمترین عنصر سرمایه اجتماعی را اعتماد، همکاری، همیاری و... برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس این عنصر مهم در بین اقشار مختلف مردمی بالا بود و البته یکی از هنرهای بزرگ حضرت امام (ره)به شمار می‌رفت.

 دکتر خادمی اعتماد و همکاری ملت را با یکدیگر از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس عامل ایجاد این دستاورد مهم بودند، بنابراین باید تلاش کنند این مهم امروزه به ملت نیز انتقال یابد.
 
مقام عالی رتبه استان گفت: اگر این نگاه در جامعه ایجاد شود امیدها و اعتمادها بیشتر خواهد شد.

 وی ادامه داد: در گذشته از جنگ نظامی برای جلوگیری حضور دشمن در خاک و حفظ ایران و انقلاب استفاده شد، اما امروز مدل کار عوض شده و برای توسعه کشور، رفاه، آرامش و مقابله با توطئه‌های گوناگون نظام سلطه که علیه ایران طراحی می‌شود باید از سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

 استاندار لرستان تصریح کرد: اگر سرمایه اجتماعی احیا شود به مراتب، امروز بیشتر از نقشی که در حوزه نظامی داشت؛ موثرتر است و کمک خواهد کرد که کشور مشکلات خود را رفع کند.

 وی در ادامه افزود: بنابراین وجود شما پیشکسوتان دفاع مقدس برای جامعه ایران نعمت است.

 دکتر خادمی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: حس همکاری‌ها، مهربانی‌ها و از خود گذشتگی‌های دفاع مقدس را در سطح جامعه تزریق و تعویض کنید تا امید و اعتماد در جامعه افزایش پیدا کند.

 وی اظهار کرد: ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و مکتب انسان ساز و توسعه گرای اسلام به راه خود ادامه داده و به سمت تمدن اسلامی حرکت خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید