b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_4f73139d-c8f6-45bd-a361-dfe57db57014_copy.jpg

استاندار لرستان گفت: همه تلاش کنیم استان از مزیت‌های اقتصادی برخوردار شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی در آیین رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: طی سال ۱۳۵۹ در چنین روزی رژیم بعث عراق با سرکردگی صدام دیوانه به ایران اسلامی و انقلابی تحت عنوان یک خطر و تهدید خارجی حمله کرد، این در حالی رخ داد که ایران در یک شرایط نابسامان و دوران اولیه تثبیت بود.

 وی در ادامه افزود: کشوری که در آن شرایط رهبرانش دچار اضطراب و مشکل می‌شدند امام راحل(ره) با تزریق آرامش به ملت، دولت و نیروهای نظامی باعث شد که با تمام قوا به دفاع از سرزمین و انقلاب خویش پرداختیم.

 استاندار لرستان با بیان اینکه هر کشوری برای خود منافعی به نام منافع ملی تعریف می‌کند که برگرفته از آرمان‌ها و اهداف ملت در سطوح داخلی و بین‌المللی است، گفت: تعریف منافع ملی و دسترسی به آن بدون مفهوم قدرت ملی امکان پذیر نیست.

 وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران سلطه پذیر نبوده بلکه طرفدار مستضعفان است، افزود: ما به دنبال گسترش عدالت در جهان هستیم و هیچ کشوری نباید بر کشور دیگری حاکمیت داشته باشد.

دکتر خادمی تصریح کرد: عملی کردن این آرمان‌ها و اهداف نیازمند قدرت ملی بوده و دفاع مقدس یکی از عناصر اصلی و مهم برای رسیدن به قدرت ملی امروزی است.

وی بیان کرد: قدرت ملی ما به نحوی است که بخش عمده‌ای از آنچه که تحت عنوان منافع ملی تعریف شده قابل دسترسی و یا حاصل شده که شامل مولفه‌های قدرت سخت و قدرت نرم است.

مقام عالی دولت با بیان اینکه در حوزه سخت و قدرت ملی مهمترین چهره آن قدرت نظامی و بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: این مهم حاصل دفاع مقدس است که از یک کشور خریدار و بهره بردار به یک کشور تولید کننده، پیشرو و مبتکر در تکنولوژی نظامی تبدیل شده‌ایم و عرصه دفاع مقدس ایران با جمعیت زیاد، سرزمین پهناور و منابع سرشار معدنی و خدادادی و قدرت نظامی برتر امروز در ابعاد سخت قدرت ملی جایگاه بالایی دارد اما به این محدود نمی‌شود.

 وی ادامه داد: آثار معنوی و ارزش‌های شکل گرفته از دفاع مقدس به افزایش قدرت نرم ایران کمک زیادی کرده که موثرتر از قدرت سخت است.

 استاندار لرستان مهمترین مولفه قدرت نرم را داشتن گفتمان و فکر برشمرد و بیان کرد: امروز گفتمان ایران در سطح منطقه و جهان برای افراد منصف پذیرفته شده و هیچ کس به منطق ایران ایرادی وارد نمی‌کند.

 وی عنصر اصلی قدرت نرم را حضور باشکوه و با سلامت با صلابت رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: ایشان عالمانه کشور را هدایت می‌کند به گونه‌ای که گفتمان ایران در سطح منطقه و جهان در حال گسترش است.

 دکتر خادمی گفت: قدرت رشد‌یافته ایران امکان دسترسی به منافع ملی که ذیل هویت ملی ما تعریف شده را فراهم کرده و هر روز در حال دسترسی به این اهداف و نزدیک شدن به آرمان‌ها هستیم که همه اینها از ثمرات دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: همه ملت ایران در دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شریک بوده و لرستان نیز از استان‌هایی است که بیشترین سهم را دارد، چراکه از حیث نیروی انسانی، آمار شهدا، حضور در جبهه های جنگ، کمک به جنگ و خسارات ناشی آن از استان‌های پیش رو است.

 استاندار لرستان تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم لرستان که در دفاع مقدس نقش خوبی را ایفا کرده است امروز از مزیت‌های اقتصادی نیز برخوردار شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید