b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_d1b7932d-a67a-4825-a8a3-2b419274ea56_copy.jpg

استاندار لرستان گفت: ۶هزار بسته لوازم خانگي با راستي آزمايي به سيل‌زدگان استان اهدا شد و اكنون هيچ سيلزده‎اي بدون لوازم نمانده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا سيد موسي خادمي در سخنراني پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: به دليل سيل اخير در لرستان بخش عمده از اعتبارات صرف اين حادثه شد اما از ساير حوزه ها غافل نشديم و در سفر مسئولان طرح هاي مهميدر استان  اجرا شد.

وی افزود: در سفر وزیر نیرو بيش از يکهزار ميليارد ريال طرح در استان کلنگ زني شد همچنين عمليات ساخت يک واحد پتروشيمي در شهرك صنعتي خرم‌آباد با ۱۵ میلیون یورو اعتبار امسال آغاز شد.

خادمی بیان کرد: پیداکردن سرمايه گذار خارجي اتفاق بزرگي است و در لرستان اين امر رخ داد و در بروجرد هم شاهد سرمايه‌گذاري خارجي بوديم.

استاندار لرستان اضافه کرد: ایستگاه های پمپاژ در لرستان به بهره‌برداری رسيد و اين موضوع خيلي مهم است چراکه در لرستان کمتر از ۲۳ درصد اراضی آبی است یعني نصف ميانگين کشور مي باشد.

وی با اشاره به اینکه  ۵۰۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۶۵میلیارد تومان در هفته دولت در استان افتتاح و یا کلنگ زني مي شود افزود: از اين تعداد ۴۴۵ طرح با اعتبار ۳۸۳ میلیارد تومان عمرانی مي باشد که  ۴۲۹ مورد افتتاح و ۱۶ مورد کلنگ زنی است.

خادمی گفت: در حوزه آبخیزداری با حمايت مقام معظم رهبري اعتبارات از صندوق توسعه ملي اختصاص يافت و پس از سيل اين اعتبارات تقويت شد.

وی ادامه داد: در استان های دیگر در بستر رودخانه ساخت و ساز نمي شود و بايد اين مهم در لرستان رعايت شود.

استاندار لرستان بیان کرد: گردشگری یکي از اولويت ها در لرستان است و اميدواريم آن را گسترش دهيم.

خادمی ادامه داد: سیل ویرانگر با دوره بازگشت يکهزار سال لرستان را تحت تاثير قرار داد و چنين سيلي تاکنون ثبت نشده و بيش از ۲برابر ظرفیت رودخانه ها پر شد اما اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

وی ادامه داد: در سیل فروردین ماه برق ۱۱شهر و یکهزار و ۱۴۵ روستا قطع شد همچنین ۷۹۶ روستا با قطعی آب و ۱۷۳ روستا با قطعی گاز مواجه شدند که در ۱۰روز نخست مشکل برطرف شد.

خادمی اضافه کرد: ساخت و سازها در شهرهای استان شروع شده و تکلیف کساني كه مسكن‌شان را از دست داده بودند روشن شد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی تسهيلات پرداخت شد همچنين ۱۰هزار پک لوازم خانگی به استان اختصاص یافت و تاکنون ۶هزار پک با راستی آزمایی به سيل‌زدگان اهدا شد و تقريبا کسي بدون لوازم نمانده است.

وی اضافه کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سیل به استان اختصاص يافت و اکنون در حال برطرف کردن مشکلات هستيم.

خادمی افزود: جاده قدیم پلدختر به خرم آباد بازسازی مي شود و جاده جديد در حال انجام است و همچنين پل هاي بزرگي بازسازي و به بهره برداري رسيد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم استان را به حالت عادي برگردانيم هرچند که نيازمند زمان است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید