b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_3ce8fbac-0ef8-4823-9420-e265f5f5d682_copy.jpg

استاندار لرستان گفت: مدیران باید در بازسازی مناطق سیلزده توان خود را چند برابر کنند زیرا که روال عادی اقدامات مدیران در دوران پساسیل و بازسازی ها کارایی لازم را ندارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سهمیه های بازسازی مناطق سیل زده، مدیران باید طرح های مطالعه شده و آماده ای را داشته باشند و چنانچه لازم شد با ترک تشریفات یا مناقصه های محدود، طرح ها را به پیمانکاران توانمند و باتجربه واگذار کنند.

اختصاص ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار سیل به لرستان

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران قدرتمند و دارای سرمایه بر اساس ضابطه گفت: یکهزار میلیارد تومان اعتبار سیل به لرستان اختصاص یافته که از این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان تا حدود ۶۰ درصد تخصیص یافته است.

استاندار لرستان افزود: این در حالیست که کل اعتبارات استانی و نفت لرستان ۳۰۰ میلیارد تومان است که نشان می دهد دستگاه ها باید برای جذب اعتبارات چند برابر شرایط عادی، آماده باشند.

وی با اشاره به توزیع پنج هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به مناطق سیل زده تصریح کرد: باید قبل از تعیین سهم استان طرح های مهم بازسازی مطالعه و آماده باشد و دستگاه های نظارتی نیز در این راستا استان را یاری کنند.

تصویب ۲ رقم ۲۸۵ و ۲۲۰ میلیارد تومانی برای جاده خرم آباد - پلدختر

استاندار لرستان اضافه کرد: در ترمیم جاده های سیل زده اقدامات موقتی صورت گرفته که برای تثبیت ان اعتبارات بسیار زیادی لازم است و در این راستا دو اعتبار ۲۸۵ و ۲۲۰ میبلیارد تومانی بدون احتساب اعتبارات خسارت سیل در حوزه راه برای بازسازی محور خرم آباد - پلدختر اختصاص یافته است.

خادمی گفت: قرارداد قطعه اول این مسیر به مبلغ ۲۸۵ میلیارد تومان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بسته شده که عملیات اجرایی این مسیر با ایجاد هفت کیلومتر تونل و با توجه به حفظ اقتصاد مردم و مسیر فعلی، به زودی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در سفر هفته گذشته معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تحصیص ۲۲۰ میلیارد تومان برای این جاده موافقت شد.

۷۰ میلیارد تومان بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شد

استاندار لرستان ادامه داد: سیل به معنای واقعی ویرانگری در لرستان رخ داد چراکه سایر استان ها جریان آب قابل تنظیم و هدایت و عموماً آب نیز شفاف و بدون گل و لای بوده است.

خادمی با اشاره به امکانات کم لرستان در مقایسه با سایر استان های سیل زده نیز تصریح کرد: سیل سهمگین لرستان پس از ماهها همچنان آثار تازه ای دارد که هر دفعه نمایان می شود اما در مجموع عملکرد استان در مدیریت اولیه، آگاهی به مردم، جلوگیری از تلفات و پس از حادثه نیز خوب بوده است.

وی ادامه داد: جریان برق، گاز و آب یکهزار و ۶۰۰ روستای سیل زده طی ۲ هفته برقرار شد که این امر مورد توجه و تقدیر رییس جمهوری نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ دهنه پل بالای ۶۰ متری در مناطق سیل زده نصب شده گفت: در حوزه مسکن تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان به مردم پرداخت و بسیاری از ساخت و سازها اغاز شده است.

استاندار لرستان افزود: بیش از ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶ هزار بسته رسمی لوازم خانگی نیز به سیل زدگان اهدا شده که با احتساب کمک خیران و اقدامات جزیره ای دستگاه ها، به بیش از ۱۰ هزار بسته می رسد.

نماز جمعه به محلی برای ایجاد اختلاف تبدیل نشود

خادمی همچنین با اشاره به چهلمین سال برگزاری نماز جمعه گفت: این نهاد پس از نقلاب اسلامی ایران به نهاد محکم و اثرگذاری تبدیل شد که آثار ان در جامعه مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت ابعاد سیاسی نماز جمعه در کنار بعد معنویت آن افزود: خروجی نمازجمعه باید وحدت، افزایش آگاهی و حرکت به سمت اقدامات اصلاحی بوده و نباید به محلی برای ایجاد اختلاف یا دامن زدن به آن تبدیل شود.

وی با اشاره به همراهی خوب امامان جمعه استان ادامه داد: اقدام غیرخیرخواهانه توسط امامان جمعه در استان ندیده ایم و چنانچه سخنی بوده بر اساس ناآگاهی است که مدیران باید در این راستا ارتباط خود را با ائمه جمعه تقویت کرده و گزارش های لازم در خصوص طرح های اجرایی را ارائه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید