برگزاری جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دکتر رحمانی

سیل مهیب فروردین تنها خانه ها را خراب نکرد بلکه اقتصاد بسیاری از خانواده ها را هم به هم ریخت.واحدهای تجاری و تولیدی زیادی- که در چند سال اخیر رو به توسعه بوده و افق روشنی را پیش رو می دیدند- در جریان سیل ویران شدند و تعداد زیادی از کارخانه های تولیدی بزرگ و کوچک از حرکت رو به رشد خود ایستادند.

با پیگیری های دکتر خادمی ، امروز وزیر صنعت معدن و تجارت به استان آمد و از نزدیک آوار سیل را دید و عمق خسارات را لمس کرد.

در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ابتدا صفی خانی گزارشی از وضعیت صنایع استان و خسارات سیل اخیر به واحدهای تولیدی سخن گفت.

دکتر سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور نیز با توضیح اینکه سیل بیکاری در پی سیلاب فروردین ناشی از مشکلات واحدهای تولیدی بوجود خواهد آمد خواستار توجه وزیر به واحدهای صنعتی استان شد.

۷ نفر از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان نیز هرکدام به زبانی غم و گرفتاری ناشی از سیل را نزد وزیر بیان کردند.

ملکشاهی راد،کیانپور و گودرزی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم از مشکلات مردم سخن گفتند.

دکتر خادمی:سفر رئیس جمهور به استان بسیار اثربخش بود/خدمات به سیل زدگان در همه بخش ها آغاز شده است
دکتر خادمی در این جلسه در خصوص سفر رئیس جمهور گفت:سفر دکتر روحانی به لرستان بسیار مفید و اثر بخش بود و مصوبات خوبی بخصوص در زمینه تامین کالاهای معیشتی در جلسه ای که با حضور ایشان تشکیل شد محقق گردید.

استاندار با بیان اینکه در جلسه مذکور همه دستگاهها و مدیران ذیربط حضور داشتند؛گفت:نزد رئیس جمهور گزارش مبسوط و کاملی از همه خسارات استان ارائه گردید.

دکتر خادمی با بیان اینکه همزمان بیش از ۱۰ پل در حال بازسازی یا احداث است و آب و برق و گاز و تلفن اغلب روستاها رفع مشکل شده؛گفت:پرداخت های مصوب به سیل زدگان آغاز شده و اقدامات لازم برای تامین زمین معوض خانه های تخریب شده انجام گرفته است.

استاندار با بیان اینکه سیل اخیر موجب تاخیر در روند رشد و توسعه استان شده است؛گفت:تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی دچار خسارت شده اند و خواسته ما اختصاص اعتبارات لازم و بخشی از بودجه متمرکز برای تقویت زیرساخت های اقتصادی استان است.

دکتر خادمی همچنین از وزیر خواست که دو مجموعه اقتصادی بزرگ ایدرو و ایمیدرو در توسعه لرستان مشارکت و سرمایه گذاری نمایند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید