استاندار لرستان بر لزوم تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صنعت برگزار شد اظهار کرد: صنعت‌گران استان با وجود مشکلات اقتصادی خود، کمک‌ها و مساعدت‌های خوبی به مناطق سیل‌زده داشتند.

وی با بیام اینکه سفر رئیس جمهور به لرستان موردی و صرفا مختص سیل بود، ادامه داد: وی بیشترین وقت خود را به استان ما اختصاص داد.

دکتر خادمی با اشاره به اینکه دکتر روحانی قبل سفر به لرستان از طرق مختلف وضعیت سیل و سیل‌زدگان استان را جویا می‌شدند، ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با حضور اعضای مدیریت بحران در مرکز استان برگزار شد که مصوبات خوبی در راستای رفع مشکلات آسیب‌دیدگان سیل و نحوه کمک‌رسانی‌ها داشت.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بحث سیل، جلسات مرتب و اطلاع‌رسانی خوبی انجام شد، گفت: بازسازی منازل در اختیار بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: همچنین وام‌های معیشتی و تسهیلات دوره انتقال از اسکان اضطراری به دائم در حال پرداخت بوده و موضوع اسکان دائم نیز در حال پیگیری است.

دکتر خادمی از برآورد خسارات سیل استان خبر داد و گفت: محاسبه آسیب‌های زیرساخت‌ها مشکل بوده اما در حال انجام است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برآورد صدمات حوزه‌های کشاورزی و صنایع بعضی مناطق هم انجام شده و در برخی مناطق دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه‌های روستایی و شهری برقرار شده و ۱۰ پل نیز در حال احداث هستند.

دکتر خادمی اظهار کرد: با توجه به این اقدامات هنوز خیلی از کارهای اساسی به دلیل اینکه نیاز به زمان دارند انجام نشده اما در حال اقدام هستند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه از حیث اقداماتی که انجام شده و در حال پیگیری هستند باید به روش بهتری اطلاع‌رسانی صورت گیرد، ادامه داد: با توجه به حضور وزیر محترم و تنها یک جلسه نباید انتظار داشت که تمامی مسائل حل شوند.

وی عنوان کرد: باید در توزیع اعتبارات متمرکز با هر روش ممکن مانند استفاده از بودجه‌های عمرانی، تسهیلات، تبصره‌ها و... لرستان را ویژه‌تر از دیگر مناطق نگاه کرد و رقمی برای سیل‌زدگان درنظر گرفته شود.

دکتر خادمی با بیان اینکه در لرستان علاوه بر خسارات مردمی، زیرساخت‌هاو... حجم چشمگیری از اشتغال مردم نیز از بین رفت، ادامه داد: متاسفانه در استان به لحاظ سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت انجام می‌دهد پسرفت داشته‌ایم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خیلی از صنایع وابسته به شستا، ایمیدرو، بانک‌ها و... به جای تبدیل و به روز رسانی تعطیل شده‌اند، ادامه داد: جهت جذب سرمایه‌گذار از بیرون استان باید ترجیحی برای لرستان تعریف شود و یا اینکه سرمایه‌گذار، خود این استان را انتخاب کند.

وی بیان کرد: اگر استان ۱۰ مزیت بخواهد برای سرمایه‌گذار تعریف کنیم؛ وجود ندارد و تنها راهکار سرمایه‌گذاری دولتی که تابه‌حال صورت گرفته استفاده از ایدرو و ایمیدرو بوده است.

دکتر خادمی تصریح کرد: این دو شرکت اگر موظف شوند در شهرهای لرستان سرمایه‌گذاری کنند بخش بزرگی از مشکلات ما حل خواهد شد.

استاندار لرستان یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در دوره وزیر وقت و رئیس شرکت شهرک‌های کشور اطمینان دادند که انجام خواهد شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرکت شهرک‌های صنعتی به طور ویژه ورود کند تا این طرح به نتیجه برسد.


b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_98_4456431012.jpg


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید