استاندار لرستان از آخرین اقدامات تهیه زمین برای سیل‌زدگان استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه شورای مسکن با بیان اینکه اقدامات اولیه مانند ارتباط موقت امداد و نجات، نصب و احداث حدود ۹ حلقه پل و برخی دیگر از کارهای کشاورزی، برق، آب، گاز و... انجام شده و اکنون وارد فاز کارهای اساسی شده‌ایم، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین کارها ساخت و بازسازی خانه‌هایی است که تخریب شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اولویت ما تامین زمین برای افرادی است که علاوه بر خانه زمین خود را نیز بر اثر سیل از دست داده‌اند.

استاندار لرستان با اشاره به گزارش داده شده در خصوص آمار این افراد بیان کرد: در دو شهر معمولان و پلدختر حدود ۴۱ روستا نیازمند تامین زمین هستند که در شهر معمولان مشکل تا حدودی حل شده است.

وی افزود: در پلدختر زمین‌های دولتی از لحاظ فنی مشکل داشته و یا اینکه معارض دارند که باید مراحل قانونی طی شود و این نیز نیاز زمان دارد، بنابراین روش‌های دیگری مانند خرید زمین انتخاب شده است.

دکتر خادمی با بیان اینکه در پلدختر مسکن و شهرسازی تا پایان هفته ۲۰۰ قطعه زمین مشخص و اعلام خواهد کرد، گفت: در ۹ روستا نیز زمین از منابع طبیعی داریم که تا آخر هفته اعلام می‌شود، حدود ۳۱ روستای باقی مانده زمین شناسایی شده اما متعلق به مردم و قیمت‌های اعلام شده غیرواقعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در این شرایط بحرانی که تعدادی از هموطنان دچار مشکل شده‌اند زمان بهره‌برداری اقتصادی نیست، گفت: صاحبان اراضی قیمت واقعی را اعلام کنند و به دنبال مازاد بر آن نباشند.

دکتر خادمی ادامه داد: از همه ابزارها مانند فرمانداران، ائمه جمعه، بخشداران و شورای شهر کمک خواهیم گرفت تا بتوان توافق این افراد را بگیریم، در غیر این صورت امکان دارد از روش‌های دیگری استفاده کنیم.

 استاندار لرستان تصریح کرد: تفاوت اصلی سیل با دیگر حوادث طبیعی مانند زلزله در بحث زمین بعد از حادثه است چراکه در حادثه سیل زمین از بین می‌رود اما در بحث زلزله زمین وجود دارد که این یک مشکل اساسی و بزرگ است.

مقام عالی رتبه استان خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق استان که مشکل کمتری داریم بازسازی و یا ساخت منازل تقریباً شروع شده است.

وی یادآور شد: وام‌های معیشتی در حال پرداخت است و هزینه مساعده دوران انتقال از اسکان اضطراری به سمت اسکان دائم (تحت عنوان اجاره مسکن برای سیل‌زدگان) برای ۶۱ نفر از مردم سیل‌زده پلدختر که خانه‌شان را از دست داده‌اند آماده پرداخت است.

وی ادامه داد: این مبلغ در شهر ۱۲ میلیون و در روستاها ۶ میلیون تومان است که ابتدا نیم آن و مابقی بعد از استقرار فرد در مکان معین پرداخت خواهد شد.

دکتر خادمی گفت: موضوعات به صورت جدی و روزانه در حال پیگیری بوده و کار سختی است که نیاز به همکاری مردم و مسئولین دارد تا بتوان این شرایط بحرانی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید