b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_4654654645.jpgاستاندار لرستان از نصب هشت پل برای برقراری راه ارتباطی روستاهای سیل‌زده استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سیدموسی خادمی اظهار کرد: یکی از مواردی که در سیل اخیر به آن خسارت‌های سنگینی وارد شد راه‌های ارتباطی به ویژه پل‌هایی است که جاده‌های اصلی را به روستاها متصل می‌کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این سیل، پل‌های رودخانه کشکان و رودخانه‌های فرعی از بین رفتند و ارتباط تعداد زیادی از خانوارهای روستایی قطع شد.

دکتر خادمی با بیان اینکه برقراری ارتباط و ایجاد این پل‌ها از اولویت‌های کاری ماست، افزود: ابتدا هشت پل در اولویت اول قرار گرفتند که با برنامه‌ریزی انجام شده، در حال نصب یا حمل هستند که به زودی متصل خواهند شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی و مجموعه سازمان راهداری، حمل‌ونقل و مسئولین این مجموعه تقدیر می‌کنیم چراکه در این باره همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین از ارتش جمهوری اسلامی و مجموعه مهندسی آن که پل‌های خرپایی و ریلی راه‌های ارتباطی روستایی را برقرار کردند تقدیر می‌کنیم.

دکتر خادمی بیان کرد: پل روستای دوآب با طول ۷۰ متر از جمله پل‌های در حال حمل است که فردا کار نصب آن شروع خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه پل روستای چم‌شهران نیز ۶۰ متر طول دارد که نصب آن شروع شده است، ادامه داد: پل روستای زیودار که چندین روستا را پوشش می‌دهد ۴۵ متر درازا دارد و چند روز آینده کار اتصال آن آغاز می‌شود.

به گفته وی پل کلات زیودار نیز حمل شده و امروز کار نصب آن شروع می‌شود.

دکتر خادمی با اشاره به اینکه پل روستای چم‌مهر ۱۲۰ متر طول دارد و از اصفهان حمل شده است، گفت: این پل نیز طی روزهای آینده نصب می‌شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: پل‌های کوره‌دشت کوهدشت و روستای حیات‌الغیب نیز توسط توسط ارتش نصب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این چند پل تعیین تکلیف شده و با همکاری اداره کل راهداری و ارتش جمهوری اسلامی تا چند روز آینده نصب خواهند شد.

دکتر خادمی با بیان اینکه کار ساخت دو پل دیگر مربوط به وزارت نفت است و به زودی تعیین تکلیف خواهند شد، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پل‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

به گفته استاندار لرستان تعدادی از پل‌های مهم باقی مانده نیز ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید