b_300_0_16777215_00_http___lorestan-news.ir_images_97_1034.jpgاستاندار لرستان گفت: عواقب بارش‌های سیل آسا و وقوع سیلاب در استان تمام نشده است.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر سید موسی خادمی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری افزود: جلوگیری از نفوذ سیلاب به منازل مسکونی و چگونگی امدادرسانی به واحدهای آب گرفته دو مساله جدی در شرایط کنونی هستند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق بر اساس پیش بینی های انجام شده ، اظهار کرد:مشکلات بسیاری در شهرستان پلدختر گزارش شده که ضمن رسیدگی به این موارد نباید از امدادرسانی و اسکان مطلوب مسافران نوروزی غافل شد.

دکتر خادمی ادامه داد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نماینده معین استاندار در خرم آباد و یکی از مشاوران استانداری نیز نماینده معین پلدختر هستند که باید روال امدادرسانی و مدیریت بحران با این افراد هماهنگ شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در معمولان برخی منازل دچار آبگرفتگی شده‌اند، تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع این حادثه در خرم آباد و پلدختر بکار بگیریم.

وی گفت: شهرداری‌ها و امور آب متولی کنترل و ایمن سازی حاشیه رودخانه‌ها هستند.

دکتر خادمی اظهار کرد: متاسفانه برخی مردم و گردشگران بدون توجه به هشدارهای ستاد بحران در مناطق خطرخیز حضور می یابند که لازم است برای جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر از فعالیت های اینچنینی خودداری کنند.

استاندار لرستان افزود: عصر امروز جلسه ستاد بحران کشور برگزار می‌شود که مایحتاج مورد نیاز امدادرسانی از جمله پمپ و لجن‌کش مورد نیاز استان درخواست خواهد شد.

به گفته وی استان‌های کرمانشاه و مرکزی نیز برای امدادرسانی به استان و تامین برخی تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز از این ظرفیت نیز استفاده می‌شود.


لازم به توضیح است که جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد، این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید