معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت:سقف تسهیلات اشتغال روستایی کشور ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، محمد امید روز سه شنبه در روستای صاحب الزمان (عج) خرم آباد درجمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پایدار درسال گذشته درسطح کشورآغاز شد.

وی افزود: حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال تاکنون در این راستا پرداخت شد و در مرحله دوم نیز ۷۳۰ هزار میلیارد ریال دراختیار استان ها قرار داده شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ادامه داد: طرح های اشتغالزایی روستایی در جهت توسعه روستاها، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و صنعت پیش بینی شده است.

امید بيان كرد: لرستان در این راستا بسیار خوب اقدام کرده است و حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تاکنون دراین استان منابع مصرف شده است.

وی اضافه کرد: به غیر از سهم ۳۰ درصد متمرکز در مرکز حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ظرفیت استفاده این تسهیلات در سطح لرستان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: مجریانی که طرح های آنها تصویب شده می توانند به چهار بانک مشخص شده مراجعه کنند.

امید گفت: هدف دولت از این تسهیلات تضمین اشتغال روستائیان و استفاده ازظرفیت های موجود است با توجه به اینکه درصد سود در روستاهای عادی حدود ۶ درصد و در مناطق مرزی کشور چهار درصد با بازپرداخت ۹ ساله پیش بینی شده است.

وی تصريح کرد:۵۰ درصد این اعتبار در لرستان جذب شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ادامه داد: حدود پنج هزار فرصت شغلی با توجه به آمار استانداری و گروه ارزیابی در لرستان انجام شده است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید